فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



اثر برگزیده بخش مستند‌نگاری جایزه «جلال» در بن بست چاپ مجدد


به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ این روزها یکی از مهمترین مشکلات حقوقی که نویسندگان با آن روبرو هستند،‌ مشکلات موجود در قراردادهایشان با ناشران آثار است که اغلب به مواردی چون نداشتن قرارداد درست با ناشران،‌ عدم اشاره به شمارگان‌، عدم اشاره به چاپ‌های مجدد‌ و... منتهی می‌شود،‌ مشکلاتی که موجب شده چرخه نشر نیز تا اندازه‌ای با مشکل مواجه شود.و نویسندگان عموماً‌ از وضعیتی که آثارشان دارند‌، گلایه داشته باشند.

حمید حسام نویسنده و برگزیده بخش مستندنگاری جایزه جلال آل احمد یکی از نویسندگانی است که نسبت به سرنوشت فعلی کتابش انتقاد دارد‌، او با اشاره به اینکه انتظار می‌رود‌، نتایج جوایز ادبی در سرنوشت اثر معرفی شده تأثیر داشته باشد‌، گفت:‌ کتاب «آب هرگز نمی‌میرد» برگزیده بخش مستند‌نگاری جایزه جلال هنوز در بن بست چاپ دوم مانده است.

وی ادامه داد:‌ این مایه تأسف است،‌ اثری که بلافاصله پس از برگزیده شدن باید چاپ مجدد بخورد،‌ آن هم در شرایطی که تمامی نسخه‌های چاپ اول آن در بازار به اتمام رسیده است‌ و تقاضا برای آن نیز وحود دارد‌، با گذشت چند ماه خبری از چاپ مجددش نیست.

حسام با بیان این مطلب که در چاپ نخست 3 هزار نسخه از این کتاب منتشر شده بود،‌ کفت‌: همه حقوق چاپ‌های بعدی کتاب متعاق به ناشر است و من در قبال چاپ‌‌های مجدد ریالی دریافت نخواهم کرد‌، بنابراین اگر انتظار دارم،‌ کتاب تجدید چاپ شود،‌ نه به خاطر منافع مالی بلکه به این دلیل است که مخاطبان بیشتری با مفاهیم و شخصیت‌های دفاع مقدس آشنا شوند.

وی با بیان این مطلب که انتظار می‌رود،‌ جوایز ادبی بتوانند در معرفی یک اثر به جامعه نقش داشته باشند،‌ گفت: متأسفانه در برخی استان‌های کشور حتی مدیران اداره ارشاد نیز با این جوایز آشنا نیستند،‌ چرا که معمولا رسانه‌های ما نسبت به فرهنگ و کتاب و کتابخوانی بی‌تفاوت هستند از همین رو مخاطب نیز توجهی نخواهد داشت.

حسام تصریح کرد:  این مایه تاسف است که رسانه‌های غربی و معاند به هنگام انتشار کتاب به دلیل اینکه وقایع و حقایقی از عملیات کربلای 4 را روایت می‌کرد‌، بسیار بیشتر و زودتر از رسانه‌های داخلی نسبت به کتاب واکنش نشان دادند‌، و تلاش داشتند‌، از بحث موجود در کتاب درباره کربلای 4 موضوعات شیطنت‌آمیزی را مطرح کنند‌، این در حالی بود که رسانه‌های ما کمترین توجهی نداشتند. 

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
مستند بن بست - بخش سوم از سه بخش