علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



جثه کوسه‌ها با گرمایش جهانی آب رفته است


سیناپرس/ گروهی از کارشناسان استرالیایی اظهار داشتند: افزایش دمای اقیانوس‌ها ناشی از گرمای جهانی باعث می‌شود جثه کوسه‌ها کوچکتر شده و کم تهاجمی‌تر شوند.
محققان دانشگاه «آدلاید» در استرالیا اعلام کردند: آب‌های گرم‌تر و افزایش انباشت کربن دی اکسید که از تغییرات جوی بوجود می‌آید، در رشد کوسه‌ها تاثیر منفی می‌گذارد زیرا فرآیند شکار طعمه‌ها را برای این جانوران سخت می‌سازد. در واقع افزایش سطح کربن دی اکسید که اسیدی شدن اقیانوس شناخته می‌شود، حس بویایی کوسه‌ها را به منظور پیدا کردن و شکار طعمه‌ها کاهش می‌دهد.

همچنین گرم شدن آب، مدت زمان طولانی‌تر و انرژی بیشتر را برای شکارکردن از کوسه‌ها می‌گیرد. به گفته محققان استرالیایی گرم شدن آب‌ها و اسیدی شدن اقیانوس تاثیرات مخربی روی توانایی کوسه‌ها به منظور برطرف ساختن نیاز به انرژی این جانوران می‌گذارد.

 پرفسور «ایوان ناگلکرکن» نویسنده ارشد این مطالعه گفت: در آب‌های گرم کوسه‌ها گرسنه‌تر می‌شوند اما با افزاش سطح کربن دی اکسید قادر نخواهند بود غذای خود را تامین کنند. همچنین با کاهش توانایی و قدرت کوسه‌ها در شکار کردن،‌ این جانوران دیگر نخواهند توانست روی شبکه های غذایی دریایی کنترل داشته باشند.


ویدیو مرتبط :
گرمایش جهانی