سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



ساری، تنها مرکز استان بدون موزه است


مسئول مرکز ساری‌شناسی گفت: ساری تنها مرکز استان بدون موزه در کشور است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه مازندران، حسین اسلامی در نشست بررسی وضعیت موزه ساری و چشمه سورت در ساری، اظهار کرد: این موزه در دولت گذشته در ساری کلنگ‌زنی شد اما با برخی اعمال نفوذ‎ها، قرار شد موزه منطقه‌ای در رامسر احداث شود. نقشه‌های موزه با اعتبار 600 میلیون تومان تهیه شد اما این موزه در رامسر و ساری ساخته نشد.

مسئول مرکز ساری‌شناسی با بیان اینکه بیش از 12 هزار قطعه آثار تاریخی با قدمت بیش از 1000 سال متعلق به ساری وجود دارد که در انبارهای میراث فرهنگی نگهداری می‌شود، خاطرنشان کرد: ساری 10 برابر سنپترزبورگ تاریخ و فرهنگ دارد اما آن شهر با همین اندک داشته‌های تاریخی و فرهنگی، 20 کیلومتر موزه دارد و با آثار دیگر ملت‌ها، جاذبه فرهنگی ایجاد کرده است.

دلاور بزرگ‌نیا، مدیرکل میراث فرهنگی مازندران در نشست بررسی وضعیت موزه ساری و چشمه سورت در ساری، اظهار کرد: خانه کلبادی در حال حاضر به عنوان موزه ساری مورد استفاده قرار می‌گیرد و اگر بتوانیم فضای کافی‌شاپ در خانه کلبادی ایجاد کنیم این موزه مخاطب‌محور خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه به فضای موزه‌ای بزرگ‌تر از خانه کلبادی نیازمندیم، تصریح کرد: به دلیل اینکه آثار فرهنگی و تاریخی در موزه به نمایش گذاشته و مردم با اصالت فرهنگی و تمدنی خود آشنا می‌شوند به همین دلیل نیازمند فضای جدیدی هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران با بیان اینکه قرار است چهار سوله 400 متری در بوستان ولایت به عنوان موزه ساخته شود، خاطرنشان کرد: در دولت‌های قبلی، مصوبه‌های بسیاری درباره موزه ساری شکل گرفت اما اتفاقی نیفتاد و امروز باید مطالبات را به صورت دیگری تعریف کنیم تا موزه تاسیس شود.

بزرگ‌نیا با اشاره به اینکه دنیا می‌تواند ساری را به چشمه سورت بشناسد، تصریح کرد: در دو سال گذشته با وجود اینکه زمین چشمه سورت به گردشگری واگذار نشده بود اما در زمینه رسیدگی به وضعیت آن از این اداره‌کل مطالبات داشتند.

وی، نقش جامعه محلی در تغییرات چشمه سورت را بسیار مهم دانست و افزود: جامعه میزبان باید طعم حضور گردشگر و تاثیر آن بر اقتصاد منطقه را بچشد. تا واگذاری قطعی منطقه چشمه سورت به سازمان گردشگری، باید روند اداری 1.5 ساله را طی کنیم.

بزرگ‌نیا با بیان اینکه در حال حاضر می‌توان با سازه‌های سبک، چشمه سورت را سامان داد، گفت: اگر لجن چشمه هم برای قابلیت‌های درمانی قابل استحصال باشد می‌توانیم این کار را انجام دهیم تا مردم به حوضچه‌های چشمه وارد نشده و موجب تخریب آن نشوند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
8 شهید گمنام در باغ موزه دفاع مقدس ساری