سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تغییرات در وزارت ارتباطات کلید خورد


 تغییرات در وزارت ارتباطات کلید خورد ایسنا/ در پی گلایه‌های اخیر مقام معظم رهبری از وزارت ارتباطات و شورای عالی فضای مجازی، این وزارتخانه در نخستین گام اقدام به تغییر مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت کرد.

بر این اساس دکتر واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات طی حکمی مهندس محمد جواد آذری جهرمی از اعضای هیات مدیره شرکت زیرساخت را به سمت معاون وزیر، رییس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت منصوب کرد.

در متن حکم علاوه بر انجام ماموریت های مصوب شرکت، تاکیدات ذیل آمده است:
1- بازنگری در طرح های جامع توسعه شبکه با رعایت اصول صیانت فرهنگی و اقتصاد مقاومتی و با هدف رفع نیاز بازار با در نظر گرفتن الزامات بالادستی و استفاده از نظرات کارشناسان و مشاوران مجرب داخلی و در صورت نیاز بین المللی به منظور استفاده بهینه از سرمایه گذاری ها و ارایه برنامه زمان بندی برای انجام موارد یاد شده

2- اهتمام جدی به ادامه اجرای پروژه های زیر ساخت برای استفاده در شبکه ملی اطلاعات و دولت الکترونیک

3- اعمال مشتری مداری و توجه جدی به بهبود مستمر کیفیت در ارایه خدمات در ارایه خدمات با رعایت ضوابط و دستورالعمل ها، اعمال قوانین و مقررات، توجه جدی به کاهش هزینه ها و کاهش قیمت تمام شده.

4- ارتقاء سطح مهارت، آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی به ویژه جوانان و افزایش نقش آنها در امور مختلف

5- اتمام اتصال 170 شهر کشور وفق مصوبات موجود به شبکه فیبر نوری سراسری تا پایان دولت

6- ارایه خدمات در حوزه فناوری های زیرساختی نظیر IMS، IPTV، MSSP و خدمات مراکز داده در بخش ixp بین الملل و توسعه آنها متناسب با نیاز بازار

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای چندی پیش در دیدار هزاران نفر از معلمان و نومعلمان سراسر کشور، وزارت ارتباطات را نیز یکی از دستگاه‌های مسئول در زمینه‌ تربیت نسل آینده برشمرده بودند. ایشان با اشاره به گستردگی فضای مجازی و سرعت روزافزون تحولات در این عرصه و ارتباط مستمر جوانان با فضای مجازی خاطر نشان کرده بودند که کسی مخالف استفاده از فضای مجازی نیست بلکه موضوع اصلی این است که در چنین عرصه‌ای که لغزشگاه است باید زمینه استفاده‌ صحیح فراهم شود نه آنکه فضای مجازی به صورت رها و غیر قابل کنترل باشد.

رهبر انقلاب اسلامی با گلایه از وزارت ارتباطات و شورای عالی فضای مجازی گفته بودند کسی به دنبال بستن فضای مجازی نیست؛ زیرا این کار عاقلانه نیست اما چرا هنگامیکه کشورهای دیگر برای حفاظت از فرهنگ خود، در استفاده از فضای مجازی چارچوب‌هایی قرار می‌دهند، ما فضای مجازی را رها کرده‌ایم؟

لازم به ذکر است مهندس محمد جواد آذری جهرمی از خانواده معظم شهدا، فارغ التحصیل رشته مهندسی برق دانشگاه صنعت آب و برق، وی 6 سال سابقه مدیریت در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با سمت مدیرکل، 2 سال سابقه عضویت در هیات مدیره شرکت رایتل و همچنین بیش از دو سال سابقه عضویت در هیات مدیره شرکت زیرساخت را در کارنامه مدیریتی خود دارد. وی جوانترین مدیر ارشد حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

پیش از این محمد خسروی از اوایل فروردین 1389 در این سمت مشغول فعالیت بود.






منبع: ایسنا


ویدیو مرتبط :
دستاوردهای وزارت ارتباطات در شركت ارتباطات زیرساخت