دستگیری شکارچی 10 قطعه فلامینگو در شاهرود


رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان شاهرود از دستگیری عامل کشتار 10 قطعه فلامینگو در روستای مزج از توابع شهرستان شاهرود خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه سمنان، «امامعلی فیروزپور» رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان شاهرود گفت: طی گشت و کنترل یگان حفاظت محیط‌زیست شهرستان شاهرود فرد متخلفی که مبادرت به کشتار بی‌رحمانه 10 قطعه پرنده حمایت شده از گونه فلامینگو در آبگیر روستای مزج در مجاورت پناهگاه حیات وحش خوش ییلاق کرده بود مشاهده و دستگیر شد.

فیروزپور گفت: یک قبضه سلاح شکاری نیز از فرد متخلف کشف و پرونده تخلف وی برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی ارسال شده است.

وی با بیان این‌که فلامینگو از پرنده‌های مهاجر عبوری استان محسوب می‌شود، افزود: با این وجود در سال‌های اخیر که زیستگاه‌های اصلی این گونه که عمده‌ترین آن‌ها دریاچه ارومیه و تالاب‌های استان فارس بوده‌اند رو به خشکی گذاشته و کیفیت آنها برای زمستان‌گذرانی پرنده‌های مهاجر مناسب نیست این گونه از آبگیرهای مصنوعی و طبیعی در اقصی نقاط کشور به‌صورت عبوری و حتی زمستان‌گذران استفاده می‌کند.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان شاهرود تصریح کرد: فلامینگو در فهرست گونه‌های حمایت شده و حفاظت‌شده قانون شکار و صید بوده و شکار آن به هر طریق ممنوع است.

وی یادآور شد: این گونه حلال گوشت نیست و اشخاصی که مبادرت به شکار این گونه می‌کنند از درک صحیحی نسبت به شکار، طبیعت و رابطه انسان و جهان هستی برخوردار نیستند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
دستگیری شکارچی های غیر مجاز