جزییات و شرایط اعطای وام قرض‌الحسنه هلال احمر به نیازمندان


رییس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با اشاره به امضای تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان داوطلبان، بانک قرض‌الحسنه رسالت و انجمن حامیان فرهنگ قرض‌الحسنه و کارآفرینی اجتماعی، گفت: نیازمندان معرفی شده از سوی جمعیت هلال‌احمر از تسهیلات قرض‌الحسنه خیرین داوطلب این سازمان در بانک رسالت بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، فرح‌ناز رافع با اعلام این خبر گفت: وام قرض‌الحسنه به گروه‌های آسیب‌پذیر و نیازمند با هدف تامین معیشت پایدار با رویکرد کارآفرینی، با معرفی از سوی خانه‌های داوطلب این سازمان و به ساده‌ترین شیوه در اسرع وقت اعطا می‌شود.

وی اظهار کرد: عدالت تسهیلاتی، اصل محوری و راهبرد صندوق قرض‌الحسنه خیرین جمعیت هلال احمر در بانک رسالت است که از دو طریق درصدد تامین صد درصدی آن هستیم.

به گفته رییس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر، تلاش بر این است تا ابتدا با شناسایی افراد واجد شرایط برای دریافت تسهیلات ارزان‌قیمت قرض‌الحسنه و سنجش دقیق اهلیت آنها از سوی شعب و خانه‌های داوطلب در سراسر کشور، منابع کمیاب و ارزنده‌ای که به پشتوانه همت و نیت نیک خیرین سپرده‌گذار در اختیار ما گذاشته شده را در قالب تسهیلات به دست نیازمندان واقعی به‌خصوص زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست برای کارآفرینی برسد.

وی افزود: به علاوه تمام کوشش خود را معطوف بر این کرده‌ایم تا حس ارزشمندی، خودباوری و اعتماد به نفس در میان نیازمندان واقعی و نیز توانمندی‌های جامعه از طریق اشاعه فرهنگ کمک و قرض‌الحسنه ارتقا یابد.

رافع با تاکید بر این که هدف اصلی سپرده‌گذاری خیرین در بانک قرض‌الحسنه رسالت، انتفاع و کسب سود نیست، گفت: بلکه افق متصور از شکل‌گیری صندوق، تامین منافع و تسهیلات برای افراد آسیب‌پذیر جامعه و ایفای نقش موثر در این زمینه با رویکرد حمایت و کمک به خانواده بیماران صعب العلاج و توانمندسازی آنان است.

وی افزود: این طرح از جمله پروژه‌های محرومیت‌زدای سازمان بوده و تردیدی نیست که نیازمندان به تسهیلات قرض الحسنه در مناطق کمتر برخوردار کشور، بیشتر هستند و با این نگاه همواره تلاش کرده‌ایم که منابع در اختیار صندوق را در اختیار هموطنان این مناطق نیز بگذاریم تا با این اقدام بتوانیم در حد توان و منابع، بخشی از مشکلات آنان را مرتفع سازیم.

خیرین می‌توانند نیازمندان واجد شرایط دریافت تسهیلات حساب خود را به سازمان داوطلبان معرفی کنند

رییس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر در خصوص نحوه مشارکت در این طرح توضیح داد: خیرین علاقمند می‌توانند نسبت به افتتاح حساب قرض الحسنه ویژه نزد بانک رسالت اقدام کرده و بر اساس شرایط و ضوابط بانک، اختیار پرداخت تسهیلات ناشی از امتیاز سرمایه‌گذاری یا کارکرد حساب خود را به سازمان واگذار کنند. همچنین خیرین می‌توانند نیازمندان واجد شرایط را برای دریافت تسهیلات حساب خود، به سازمان داوطلبان معرفی کنند.

بنابر اعلام روابط عمومی جمعیت هلال احمر، رافع با اشاره به اعتبار سه ساله این تفاهم نامه، مدت بازپرداخت آن را حداکثر 24 ماه عنوان و اظهار کرد: همچنین این امکان فراهم است تا نیازمندان واجد شرایط و خانواده‌های آن‌ها که از سوی سازمان داوطلبان معرفی شده‌اند، بتوانند از خدمات حمایتی، آموزشی و کارآفرینی انجمن حامیان فرهنگ قرض‌الحسنه و کارآفرینی اجتماعی بهره‌مند شوند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
آیا بانکها سپرده ی قرض الحسنه را وام قرض الحسنه میدهند؟