آغاز عملیات اجرایی منطقه ویژه ریلی زرند تا یک سال آینده


نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی گفت: برنامه زمان بندی بازسازی ایستگاه راه آهن شهرستان زرند یک ساله است که در خرداد سال 95 به پایان می‌رسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کویر، دکتر"حسین امیری خامکانی" در حاشیه بازدید از روند بازسازی ایستگاه زرند در گفت و گو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: ایستگاه راه آهن شهرستان زرند قدیمی‌ترین ایستگاه جنوب‌شرق کشور است که پس از خسارت دیدن در زلزله سال 83 تصمیم به بازسازی این ایستگاه گرفتیم.

وی با بیان اینکه بیش از 50 میلیارد ریال برای بازسازی و نوسازی این ایستگاه اعتبار گذاشته شده است، افزود: تاکنون مسجد و سرویس‌های بهداشتی این ایستگاه نوسازی شده و در ادامه از ورودی ایستگاه تا سکو بازسازی خواهد شد.

امیری با اشاره به اینکه تلاش شده تا معماری این بنا حفظ شود، تصریح کرد: در این خصوص یک شرکت توانمند مشاور، توان خود را برای حفط معماری بنا گذاشت که خوشبختانه به نتیجه رسید.

وی با اشاره به اینکه مکاتباتی در خصوص ایجاد سکوی دوم در این ایستگاه داشته‌ایم، بیان کرد: سکوی دوم این ایستگاه نیز همراه با بازسازی احداث خواهد شد.

نماینده مرم زرند و کوهبنان در مجلس ‌در خصوص منطقه ویژه ریلی شهرستان زرند نیز بیان کرد: با توجه با سابقه ریلی و کارخانه واگن سازی در شهرستان زرند، در نشست با دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور ‌مقرر شد که در صورت جذب سرمایه گذار، منطقه ویژه ریلی در شهرستان راه‌اندازی شود که خوشبختانه سرمایه‌گذار نیز پیدا شده است.

وی خاطر‌نشان کرد: امیدواریم تا یک سال آینده عملیات اجرایی منطقه ویژه ریلی شهرستان زرند اجرایی شود.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
آغاز عملیات اجرایی شبکه فیبر نوری (FTTX) در تهران