فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



خسروپناه: امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب ارادت خاصی به آیت‌‌الله قاضی داشتند


به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، مراسم اختتامیه سیزدهمین همایش سوختگان وصل، با حضور سردار سلامی، حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد، مهرداد بذرپاش نماینده مجلس شورای اسلامی، شاعران و نویسندگان در تالار فردوسی دانشگاه تهران برگزار شد.

سخنران بعدی این مراسم حجت‌الاسلام خسروپناه بود.

وی در ابتدای سخنان خود گفت: امام فرمودند: "شما مردم دزفول از این جنگ سربلند بیرون آمدید" همچنین مقام معظم رهبری هم در دیدار با مسئولان همایش سوختگان وصل فرمودند که هر برنامه‌ای که برای دزفول برگزار می‌شود با محوریت مرحوم آیت‌الله قاضی باشد، من می‌خواهم راجع به خصوصیات این عالم صحبت کنم.

وی ادامه داد:‌ آیت‌الله قاضی از قبل از پیروزی انقلاب محوریت انقلابیون را به‌عهده داشت حتی در موقع جنگ منزل ایشان محل اقامت رزمندگان و انقلابیون بود. تواضع ایشان نسبت به رزمندگان مصداقی بر این موضوع بود، خاطرم هست وقتی آن خلبان شجاع سایت عراق را هدفگیری کرد در دیدار با آیت‌الله قاضی ایشان اصرار داشت که دست آن خلبان را ببوسد. ایشان روحانیت دزفول را برای کمک به رزمندگان بسیج کرده بود. خاطرم هست زمانی که من در دزفول طلبه شدم این شهر 6 مرجع تقلید داشت که خود قابل توجه بود. آیت‌الله قاضی با صحبت و تواضع خود همه اینها را جمع کرد و مساجد و جلسه‌های این روحانیون پاتوقی برای کمک به رزمندگان شد. ایشان در حقیقت مثل یک سرباز امام بود، او به امام ارادت خاصی داشت و امام هم هر وقت ایشان را می‌دید او را کنار خود می‌نشاند. من دیده بودم که آیت‌الله قاضی دست امام را روی چشمان خود می‌کشید و البته امام نیز هر وقت ایشان را می‌دید پیشانی‌شان را می‌بوسید.

خسروپناه ادامه داد:‌ مقام معظم رهبری به ایشان ارادت خاصی داشت و هر موقع آیت‌الله قاضی به تهران می‌آمد مقام معظم رهبری ایشان را تکریم می‌کرد و میزبان او می‌شد. اکنون هم هر زمان از دزفول صحبت شود از آیت‌الله قاضی به‌نیکی یاد می‌کند. این موضوع ولایت‌پذیری او را نسبت به ولی زمانش نشان می‌دهد.

وی در پایان سخنان خود گفت: فکر می‌کنم این مقام و جایگاه ایشان به این دلیل بود که ایشان ارادت خاصی به اهل‌بیت(ع) داشت.

در این مراسم علیرضا قزوه، میلاد عرفان‌پور و ناصر فیض شعرهای خود را با موضوع دزفول و گرامیداشت آن خواندند.

انتهای پیام/*


ویدیو مرتبط :
دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای با جانبازان در حسینیه ی امام خمینی(ره)