آشپزی و تغذیه


2 دقیقه پیش

غذای ملل/ ریتا ؛ سالاد خاص هندی

دیکاوو/ سالاد ریتا هندی یک سالاد بسیار خوشمزه می باشد. شما می توانید از این سالاد در مهمانی هایتان استفاده کنید. این سالاد طرز تهیه آسانی نیز دارد و شما می توانید به راحتی ...
2 دقیقه پیش

برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی درپاوه

مهر/ مسئول اداره میراث فرهنگی شهرستان پاوه از برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی در شهر باینگان خبر داد.هادی شریفی اظهار داشت: ۲۸ اردیبهشت تا سوم ...



غذای ملل/ غذایی زمستانی با «سوفله اسفناج و پنیر»


غذای ملل/ غذایی زمستانی با «سوفله اسفناج و پنیر»ایران/ چی لازم دارم:
تمامی مواد لازم در دستور پخت ذکر شده است
چطور بپزم:
سوفله یک غذای بسیار خوشمزه و البته فرانسوی است که این روزها طرفداران بسیاری در آسیا و سایر کشورهای اروپایی پیدا کرده است. سوفله اسفناج که از سبزیجات پرویتامین زمستانی است می‌تواند شام متفاوتی را برای شما و میهمانان‌تان رقم بزند.
ابتدا اسفناج‌ها را خوب پاک کرده، بشویید و ریز خرد کنید. پنیر پارمزان را رنده کنید.زرده و سفیده تخم مرغ‌ها را جدا کنید.
کره را در یک شیرجوش متوسط روی حرارت متوسط آب کنید. سپس آرد را اضافه کنید و از قاشقی چوبی برای هم زدن استفاده کنید تا وقتی که مخلوط یک دست شود. حرارت را کم کنید و در حال هم زدن آن را به مدت یک دقیقه بپزید تا اینکه مخلوط حباب بزند. سپس آن را از روی حرارت بردارید. آرام آرام شیر را به مخلوط آرد اضافه کنید و مدام هم بزنید تا زمانی که مخلوط یک‌دست شود. تابه را روی حرارت متوسط قرار دهید و مخلوط را به جوش بیاورید و در حال هم زدن مداوم به مدت 3 تا 5 دقیقه آن را بپزید یا تا وقتی مخلوط غلیظ شود. اسفناج را اضافه کنید و مدام هم بزنید تا وقتی اسفناج نرم شود.تابه را از روی حرارت بردارید و پارمزان را به آن اضافه کنید.
زرده تخم مرغ‌ها را هم بزنید و به مخلوط بالا اضافه کنید. سپس آن را با نمک و فلفل قرمز مزه‌دار کنید. فر را از قبل تا 200 درجه سانتیگراد گرم کنید. کف و دیواره‌های شش قالب نسوز (با ظرفیت 185 میلی لیتر، ¾ فنجان)‌ را با کره آب شده چرب کنید.
خرده نان‌ها را میان قالب‌ها تقسیم کنید و در آنها بچرخانید تا کف و دیواره قالب‌ها را بپوشاند. حالا آنها را تکان دهید تا اضافه نان‌ها بیرون بریزد.از یک همزن برقی برای هم زدن سفیده تخم مرغ‌ها در یک کاسه خشک و تمیز استفاده کنید تا وقتی شکل بگیرند.از یک قاشق فلزی بزرگ برای مخلوط کردن نصف سفیده تخم مرغ در مخلوط اسفناج استفاده کنید. به آرامی بقیه سفیده تخم مرغ را نیز اضافه کنید. مخلوط را با قاشق به‌طور یکنواخت در میان قالب‌های آماده شده قرار دهید.قالب‌ها را در یک سینی پخت بزرگ قرار دهید.آنها را برای 15 دقیقه در فر بپزید یا تا وقتی سوفله‌ها پف کنند و طلایی شوند. بلافاصله سرو کنید.

منبع: ایران


ویدیو مرتبط :
فودسفری در روزمنو - آشپزی فرانسوی - سوفله پنیر