ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



بازیکنانی که پپ از سیتی بیرون می‎‌کند!


بازیکنانی که پپ از سیتی بیرون می‎‌کند!آی اسپورت/ آمدنِ پپ گواردیولا به من سیتی قطعا با تغییر و تحولاتِ زیادی بینِ بازیکنانِ این تیم همراه خواهد بود. اما کدام بازیکنان از همین حالا باید برایِ خودشان دنبالِ تیمِ جدیدی بگردند؟
بینِ دروازه‌بان‌ها فکر نمی‌کنم رفت و آمدی در این تابستان داشته باشیم. جو هارت بدونِ شک دروازه‌بانِ فوق‌العاده‌ای است، اما نکته‌ای که ممکن است در رابطه‌یِ او و پپ گواردیولا مشکل ایجاد کند، بازیِ پایش است. پپ که به مانوئل نویر عادت کرده و عملا ازش به عنوانِ سوئیپر در خطِ دفاعیِ بالایش استفاده می‌کند، همیشه از دروازه‌بان‌هایش خواسته که از باکسشان بیرون بیایند و حتی در جریانِ بازی‌سازیِ تیم شرکت کنند. این نقطه‌یِ قدرتِ جو نیست، و برایِ همین باید خودش را با سیستمِ جدید تطبیق دهد. ویلی کابایرو هم گزینه‌ای مطمئن به عنوانِ دروازه‌بانِ دوم است.
اما بینِ مدافعین غیر از کمپانی و اوتامندی به نظرم بقیه همه رفتنی هستند. کمپانی از پیکه و پویول هم مدافعِ بهتری است و یک رهبرِ واقعی. مطمئنم که پپ عاشقِ بازیِ کمپانی خواهد شد و فقط باید کاری کند که بدنش آماده بماند و مصدوم نشود. اوتامندی هم فعلا بینِ دیگر مدافعینِ سیتی گزینه‎‌یِ مطمئن‌تری است. اما مثلا سانیا پاسور خیلی خوبی نیست، زابالتا سنش بالا رفته و انرژیِ سابق را ندارد، کولاروف و دمیچلیس هم همینطور. مانگالا هم در حدِ استانداردهایِ پپ نیست و گائل کلیشی شاید، فقط شاید یک فصل از طرفِ پپ بهش فرصت داده شود تا خودش را ثابت کند.
در خطِ میانی بزرگترین تغییر رفتنِ یایا توره خواهد بود. توره همین الان خودش را رفته می‌داند و می‌داند که آینده‌ای در سیتیِ پپ گواردیولا نخواهد داشت. توره در بارسلونایِ پپ پستِ هافبکِ دفاعی را داشت و بازی‌اش تحتِ نظرِ او پیشرفتِ زیادی کرد. اما وقتی حالا پپ به توره نگاه می‌کند می‌بیند که دیگر انرژیِ سابق برایِ بازی کردن در چنین پستی را ندارد و خودِ توره هم اصلا دوست ندارد دیگر در این پستِ سخت که نیاز به دویدنِ زیاد دارد بازی کند. تیمِ پپ توپ را در 5 ثانیه باید از حریف پس بگیرد، و این کاری است که به هیچ وجه بابِ میلِ توره نیست. غیر از توره یکی از فرناندو یا فرناندینیو هم فروخته خواهند شد. پپ با یک هافبکِ دفاعی بازی می‌کند و برایِ همین شاید نیازی به دو بازیکنِ شبیهِ هم نداشته باشد. البته من فکر می‌کنم فروشِ فرناندینیو محتمل‌تر است چون او بیشتر از فرناندو خطِ میانی را رها می‌کند و به باکسِ حریف نزدیک می‌شود و این چیزی نیست که پپ از هافبکِ دفاعی‌اش می‌خواهد.
در خطِ حمله هم آگوئرو قطعا می‌ماند چون یکی از بهترین بازیکنانِ حالِ حاضرِ جهان است و کیفیتش در حدِ انتظارِ گواردیولا است. کلیچی ایهناچو هم جوان و مستعد است و حتما پپ شانس‌هایی برایِ درخشش و ثابت کردنِ خودش بهش خواهد داد. در موردِ ویلفرد بونی هم فکر می‎‌کنم پپ با ماندنش موافقت کند، اما من اگر جایِ بونی بودم از سیتی می‌رفتم، چون این مهاجم باید جایی بازی کند که خیلی بیشتر از این بهش بازی برسد.

اخبار داغ و جذاب ورزشی در "کانال ورزش"



منبع: آی اسپورت


ویدیو مرتبط :
واكنش های پپ گواردیولا در جریان دیدار بارسلونا-من سیتی