سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



ایران در رده دوم کشورهای دارای برنامه کنترل بیماریهای غیر واگیر قرار گرفت


سلامت نیوز:معاون وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی گفت: ایران با داشتن سند ملی کنترل بیماریهای غیر واگیر و برنامه های مدون در جایگاه دوم کشورهای دارای برنامه کنترل این بیماریهای قرار گرفت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، علی اکبر سیاری روز دوشنبه در نشست خبری مسئولان معاونت بهداشت وزارت بهداشت در محل این وزارتخانه افزود: سازمان ملل از همه کشورها خواسته است که تا سال 2025 حدود 25 درصد میزان بیماریهای غیر واگیر را در کشورشان کاهش دهند.وی گفت: کشور ما هم اکنون از نظر بیماریهای غیر واگیر و مرگ ناشی از این بیماریها وضع مناسبی ندارد و هم اکنون حدود 76 درصد مرگها در کشور بر اثر این بیماریهاست و بیماریهای قلبی با 46 درصد مرگ در صدر این بیماریها قرار دارد.

معاون بهداشت وزیر بهداشت افزود: برای کنترل این بیماریها سند ملی پیشگیری و کنترل بیماریهای غیر واگیر تدوین شد. به امضای هفت وزیر و رئیس جمهوری قرار گرفت و تفاهمنامه های مختلفی بین وزارت بهداشت و دستگاههای مختلف برای اجرای آن به امضا رسیده است.

وی گفت: با توجه به این اقدامات و برنامه های متعددی که وزارت بهداشت برای کاهش عوامل خطر بیماریهای غیر واگیر هدفگذاری کرده است، سازمان بهداشت جهانی ایران را در رده دوم کشورهای دارای برنامه کنترل بیماریهای غیر واگیر اعلام کرد.سیاری اضافه کرد: برزیل و کاستاریکا در رده اول این کشورها قرار دارند، ایران و انگلستان در رده دوم و روسیه و کانادا در مقام سوم این رتبه بندی قرار دارند.

معاون وزیر بهداشت گفت: داشتن برنامه به معنای وضعیت مناسب بیماریهای غیر واگیر در کشور ما نیست و باید منتظر بمانیم تا نتایج اجرای این برنامه ها را در کاهش بیماریهای غیر واگیر در کشور ببینیم.سیاری گفت: افزایش مالیات سیگار، کاهش دسترسی به مواد دخانی، اصلاح شیوه تغذیه و تشویق مردم به تغذیه سالم، کاهش میزان سموم و مواد شیمیایی در مواد غذایی و افزایش تحرک ایرانیان از جمله برنامه هایی است که برای کاهش بیماریهای غیر واگیر باید در کشور انجام شود.


ویدیو مرتبط :
امضای قرار داد نخستین برنامه آموزشی مدیریت ایران واروپا