سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



قیمت خرما در سال آینده چقدر تغییر خواهد کرد؟


قیمت خرما در سال آینده چقدر تغییر خواهد کرد؟اقتصاد نیوز/ عضو انجمن ملی خرمای ایران اظهار کرد: در طول ایام سال قیمت خرما تغییر آنچنانی ندارد، فقط نزدیک به ایام ماه مبارک رمضان که تقاضا زیاد می‌شود، قیمت‌ این محصول‌ افزایش می‌یابد، اما فعلا مشخص نیست، که در سال آینده قیمت خرما حتما افزایشی خواهد داشت یا نه.

علی محمد صمیمی درباره قیمت خرما گفت: قیمت خرما وضعیت ثابتی دارد، هر چه به فصل گرما نزدیک می‌شویم، قیمت خرما کاهش پیدا می‌کند، تنها در صورتی که صادرات خرما انجام شود، قیمت‌ها کمی افزایش می‌یابد.

وی افزود:در کل قیمت خرما تغییر آنچنانی ندارد، فقط نزدیک به ایام ماه مبارک رمضان که تقاضا زیاد می‌شود، قیمت‌ این محصول‌ افزایش می‌یابد، اما فعلا مشخص نیست که قیمت خرما حتما افزایشی خواهد داشت.

صمیمی با اشاره به انواع خرما‌های تولیدی عنوان کرد: 400 نوع خرما در ایران تولید می‌شود، در حال حاضر هر کیلو خرمای کبکاب که برای تجارت با روسیه به کار می‌رود، 2500 تا 2700 تومان است، این خرما در استان بوشهر تولید می‌شود. خرماهایی که در خرده‌ فروشی‌های تهران ارائه می‌شود خیلی متفاوت است، تا به دست مصرف کننده برسد چندین دست می‌گردد.

وی به تغییر فصل و گرم شدن هواه اشاره کرد و گفت: به دلیل اینکه هوا گرم می‌شود و مردم میل به خرید خرما ندارند قیمت‌ها چندان تغییر نخواهد کرد، افزایش قیمت خرما در سال آینده بسیار کم است و با شیب بسیار ملایم افزایش خواهد داشت. به‌خصوص در استان‌هایی که خرما تولید می‌شود، تقاضای خرید خرما بسیار کاهش می‌یابد.

صمیمی در آخر خاطرنشان کرد: تنها در صورتی که تقاضای خارجی ایجاد شود قیمت‌ها کمی افزایش خواهد داشت. معمولاً در ایام نزدیک به ماه رمضان به کشورهای مسلمان مثل پاکستان و افغانستان صادر می‌شود. لازم به ذکر است، تا به‌حال از طریق کشور ترکیه به روسیه خرما صادر می‌شد، امکان دارد با برداشته شدن تحریم‌ها تجار به طور مستقیم خرما را صادر کنند.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید

منبع: اقتصاد نیوز


ویدیو مرتبط :
سال آینده، قیمت حامل های ارژی بدون افزایش قیمت