سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



وزارت خارجه آمریکا: تماس تلفنی جان کری با ظریف در مورد آزمایش موشکی ایران / یک منبع: گفتگویی بین دو وزیر خارجه خارجه انجام نشده


جان کری وزیر خارجه آمریکا، روز چهارشنبه، درباره رزمایش موشکی ایران، با همتای ایرانی خود محمدجواد ظریف، تلفنی گفت‌وگو کرد.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : وزارت خارجه آمریکا: تماس تلفنی جان کری با ظریف در مورد آزمایش موشکی ایران / یک منبع: گفتگویی بین دو وزیر خارجه خارجه انجام نشده

جان کری وزیر خارجه آمریکا، روز چهارشنبه، درباره رزمایش موشکی ایران، با همتای ایرانی خود محمدجواد ظریف، تلفنی گفت‌وگو کرد.

به گزارش «انتخاب»، رویترز، جان کِربی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اعلام این خبر گفت که جان کری در این تماس، مراتب نگرانی خود را از این رزمایش موشکی با ظریف مطرح کرده است.

جان کربی روز سه شنبه در واکنش به انتشار گزارش یک رشته آزمایش موشکی دیگر ایران شامل موشک های بالستیک دوربرد گفته بود در صورت تایید صحت این گزارش ها، آمریکا ممکن است در چارچوب بین المللی یا به طور یکجانبه تدابیری در واکنش به آن اتخاذ کند.

با این حال او تاکید کرد که این آزمایش ها ناقض برجام (توافق جامع اتمی میان ایران و قدرت ها که ماه ژوئیه امضا شد) نخواهد بود.

تکذیب تماس تلفنی کری و ظریف

یک منبع آگاه در وزارت امور خارجه در گفتگو با ایرنا از درخواست جان کری، وزیر خارجه آمریکا برای گفت وگوی تلفنی با محمدجواد ظریف، رییس دستگاه دیپلماسی ایران خبر داد.

وی گفت: جان کری مدتی است که می خواهد با وزیر امور خارجه ایران گفت و گوی تلفنی کند.

وی افزود وزیر خارجه آمریکا یک هفته است با ارسال ایمیل به دکتر ظریف خواستار این گفت وگو شده است.

وی یکی از موضوعات درخواست گفت وگوی جان کری با ظریف را آزمایشات موشکی ایران بیان کرد.

وی یادآور شد که به دلیل سفر وزیر امور خارجه ایران به جنوب شرق آسیا امکان این گفت وگوی تلفنی فراهم نشده است.

این منبع آگاه ادعای سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مبنی بر تماس تلفنی جان کری با ظریف به دلیل انجام آزمایش موشکی در تهران را رد کرد و گفت درخواست تماس تلفنی به دلیل سفر وزیر خارجه محقق نشده است.


ویدیو مرتبط :
جان کری وزیر خارجه آمریکا در محل اقامت سفیر ایران