سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



دولت میانمار 4 شهروند را برای به رسمیت شناختن مسلمانان محکوم کرد


خبرگزاری فرانسه در گزارشی از یانگون به نقل 'خین ماونگ لت' رییس پلیس میانمار محلی اعلام کرد که این افراد روز یک شنبه با زیر پا گذاشتن قوانین کشور اقدام به انتشار این تقویم دست زدند در نتیجه دادگاه عالی یانگون هر یک از آنها را به پرداخت یک میلیون کیات میانمار (800 دلار) جریمه محکوم کرد.
وی در گفت وگو با این خبرگزاری با اعلام اینکه چنین جرمی دو سال زندان دارد، افزود: از آنجایی آنها به جرم خود سریع اعتراف کردند در مجازات آنها تخفیف داده شد و فقط جریمه نقدی شدند.
براساس این گزارش، در کشوری که درآمد سرانه سالانه هر فرد چیزی معادل یک میلیون و 200 دلار است این جریمه مجازات سنگینی برای این افراد است.
این فرمانده پلیس حومه یانگون همچنین از باز بودن پرونده ای مرتبط با این موضوع برای شش تن دیگر خبر داد و افزود: این افراد با چنین اقدامی نظم و انضباط اجتماعی را از بین برده و حکم دادگاه نیز هشداری به آن دسته از افرادی است که این قوانین را زیر پای می گذارند.
به گزارش ایرنا، مجازات های سنگین مالی علیه روهینگیایی ها در میانمار به یکی از اهرم های فشار دولت علیه مسلمانان تبدیل شده است.
مثلا مسئولان میانماری به تازگی جریمه های سنگین مالی علیه مسلمانان را به اتهام داشتن تلفن همراه و یا خط موبایل بنگالی را به لیست اقدامات اسلام ستیزانه خود اضافه کردند.
هدف از این اقدام عدم پوشش جنایات بوداییان تندرو و نیروهای دولتی علیه مسلمانان روهینگیایی و نسل کشی تدریجی آنان است.
نیروهای امنیتی هم چنین با حمله شبانه به شهرها و روستاهای مسلمان نشین و محاصره منازل و فروشگاه ها، به بهانه های مختلف و با استفاده از زور، مبالغ هنگفت مالی از مسلمانان اخاذی می کنند.
دولت میانمار، مسلمانان روهینگیایی را که جزء ساکنان قدیمی و اصلی این کشور هستند، مجبور می کند بین اعتراف به بنگالی بودن و بازداشت و زندانی شدن و زندگی در ارودگاه هایی با شرایط وخیم در مکان هایی نامعلوم، یکی را برگزینند.
با گذشت ۳ سال از شروع دور جدید پاک سازی نژادی-مذهبی در میانمار، بودایی ها در سایه حمایت دولت همچنان به قتل، غارت و تجاوز جنسی به مسلمانان روهینگیا ادامه می دهند؛ اما سازمان های بین المللی و خصوصا کشورهای اسلامی هنوز در سکوت به سر می برند.
شبد**1378**3404

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
رای گیری به رسمیت شناختن اسرائیل