سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



مالکي: هنوز معاون رئيس جمهور هستم


العالم/ رئيس ائتلاف دولت قانون تأکيد کرد که همچنان معاون رئيس جمهور عراق است.

به گزارش پايگاه خبري شبکه العالم به نقل از سومريه نيوز "نوري مالکي" در مصاحبه با روسيا اليوم تأکيد کرد که از اقدام پارلمان عراق در سلب اختيارات از حيدر العبادي (نخست وزير) طبق اصل تفکيک قوا حمايت مي کند.
مالکي خاطرنشان کرد که همچنان معاون رئيس جمهور است و لغو پست او نقض قانون اساسي است.

مالکي اظهار داشت: برخي کشورهاي بزرگ به دنبال تجزيه عراق هستند؛ سقوط موصل توطئه اي بود که از سوي برخي طرفهاي منطقه‌اي و بين المللي صورت گرفت.
وي تأکيد کرد که کرکوک بايد دوباره تحت حاکميت دولت مرکزي قرار بگيرد.

مالکي با اشاره به حساسيت آمريکا در قبال پيشرفت روابط عراق و روسيه گفت: از دولت درخواست کردم که از روسيه بخواهد عليه داعش دست به عمليات بزند، ولي برخي مخالف اين موضوع هستند.
رئيس ائتلاف دولت قانون خاطرنشان کرد: روسيه براي نابودي تروريسم در سوريه و عراق به صورت واقعي تمايل دارد.

مالکي اظهار داشت: پس از سقوط موصل، اين روسيه و ايران بودند که از عراق پشتيباني کردند، ولي واشنگتن پس از يورش داعش به عراق فقط تماشاگر بود درحاليکه از تحرکات تروريستها اطلاع داشت.
"حيدر العبادي" نخست وزير عراق در آگوست گذشته، در فرماني پستهاي معاونان رئيس جمهور و نخست وزير را حذف کرد.


ویدیو مرتبط :
معاون اول رئیس جمهور