گردشگری


2 دقیقه پیش

بازگشایی اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ نیاوران

به مناسبت روز جهانی موزه اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ اختصاصی نیاوران بازگشایی می شود.به گزارش روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران این اتاق پس از یک دوره تعمیرات ...
2 دقیقه پیش

سه اثر جهانی در خوزستان بدون زیرساخت گردشگری

خوزستان سه اثر ثبت جهانی دارد. چغازنبیل؛ شهر تاریخی شوش و سازه های آبی شوشتر اما برای هیچ کدام از این میراث جهانی زیرساخت های گردشگری مناسبی تدارک دیده نشده است.استان ...



ثبت سروهای کهنسال نوغاب در فهرست میراث طبیعی


جلسه کمیته ثبت و حریم میراث طبیعی در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار شد. در این جلسه پرونده پیشنهاد ثبت سروهای کهنسال نوغاب بررسی، تایید و در فهرست آثار طبیعی-ملی ثبت شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی، زهرا رضایی ملکوتی کارشناس ثبت میراث طبیعی اداره کل در این خصوص گفت: در فاصله 1.5 کیلومتری از مرکز روستای نوغاب پسکوه سه سرو کهنسال بسیار زیبا وجود دارد که از فاصله دور قابل مشاهده اند. این درختان در شکل ظاهری سالم بنظر رسیده و کاملا شاداب هستند.

وی افزود: مردم در گذشته علاوه بر برگزاری مراسم مذهبی خاص در پای این درختان، هر هفته چهارشنبه ها به این منطقه می آمدند و نذری می پختند همچنین ایام عزاداری ماه محرم از شاخه و برگ های این درختان جهت بستن عَلَم استفاده می کردند.

ملکوتی ادامه داد: وجود 2 امامزاده در روستاهای مجاور روستای نوغاب پسکوه باعث شده در طول سال به ویژه در ماه های محرم و صفر، فصل تابستان و تعطیلات نوروز این روستا پذیرای کاروان های سیاحتی و زیارتی از مسافران و گردشگران باشد که این افراد پس از زیارت امامزاده ها در حسینیه روستای نوغاب پسکوه اسکان می یابند و برای دیدن درختان سرو به این منطقه سفر می کنند.

وی گفت: این درختان کهنسال به لحاظ وضعیت ظاهری کاملا شاداب و سبز می باشد و تاج پوشش زیبای آن ها به همراه قطور بودن تنه و وجود فضای باز در اطراف آن موجب شده است تا از جاده دسترسی قابل مشاهده باشند.

گردشگری ایران


ویدیو مرتبط :
"تخت سلیمان" چهارمین اثر ثبت شده در فهرست میراث جهانی