گردشگری


2 دقیقه پیش

بازگشایی اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ نیاوران

به مناسبت روز جهانی موزه اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ اختصاصی نیاوران بازگشایی می شود.به گزارش روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران این اتاق پس از یک دوره تعمیرات ...
2 دقیقه پیش

سه اثر جهانی در خوزستان بدون زیرساخت گردشگری

خوزستان سه اثر ثبت جهانی دارد. چغازنبیل؛ شهر تاریخی شوش و سازه های آبی شوشتر اما برای هیچ کدام از این میراث جهانی زیرساخت های گردشگری مناسبی تدارک دیده نشده است.استان ...



اکوتوريسم/ برکه‌ آبي؛ جايي که سکوت جريان دارد


کجارو/ شايد يکي از زيباترين چشم‌اندازهاي طبيعت، برکه‌ها و درياچه‌ها باشند. جايي که آبي زمردگون يا لاجوردي دلنشين، شما را آن گونه مبهوت خود مي‌کند که براي دقايقي همه چيز و همه کس را فراموش کرده و در افسون آنها غرق مي‌شويد.

برکه‌ي آبي (Blue Pond)، در شهر بياي (Biei) در هوکايدوي ژاپن قرار گرفته است.
“بياي”، شهري است کوچک که با طبيعتي زيبا احاطه شده است.
برکه‌ي آبي، مشهورترين جاذبه‌ي شهر بياي (Biei) به شمار مي‌رود که در سطح جهاني شناخته شده است. البته اين برکه پس از آنکه تصويري از آن توسط کمپاني اپل و براي معرفي يکي از محصولاتش مورد استفاده قرار گرفت، به جاذبه‌ي گردشگري پرطرفداري تبديل شد. آنچه بيش از هر چيز ديگر، نماي اين برکه را تأثيرگذار کرده، درختان ظاهرا خشکي است که به داخل آن پيشروي کرده‌اند. گويي مسافراني خسته‌اند که براي دقايقي پاي خود را در آب خنک فرو مي‌کنند.
البته بايد اشاره کرد که اين برکه در واقع درياچه‌اي مصنوعي است که به واسطه‌ي آب گيري سد رودخانه بياي‌گاوا (Bieigawa) در سال ۱۹۸۸ شکل گرفته است، سدي که براي جلوگيري از طغيان اين رود ساخته شد.

گفته مي‌شود رنگ آبي چشم‌نواز اين برکه، به دليل وجود هيدروکسيد آلومينيوم در آب است، هر چند قطعيت اين نظريه ثابت نشده است. از سوي ديگر رنگ آب بسته به فصل و همچنين اوقات مختلف روز، تغيير مي‌کند. به نظر مي‌رسد آب درياچه به خودي خود آبي نيست، بلکه اين رنگ زيبا نتيجه‌ي شکست نور است.در همه‌ي فصول سال مي‌توان به اين منطقه سفر کرد. مکاني زيبا که به دليل طبيعت بکر، چشمه‌هاي آب گرم و البته اين برکه‌ي رويايي، مقصد گردشگري مناسبي است.
سفرتان به برکه‌ي آبي را چگونه ارزيابي ميکنيد؟ اميدواريم از آن لذت برده باشيد.


ویدیو مرتبط :
بخشی از نمایش سر ساعت سکوت در سمیتئاتر سکوت در خانواده