زنجانی‌ها رسم میزبانی از شهدا را به‌جا آوردند


مردم پایتخت شور و شعور حسینی یک‌بار دیگر با حضور همیشگی خود در استقبال از شهدا، رسم میزبانی را به‌جا آوردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه زنجان، از همان لحظه‌ای خبر مراسم استقبال از دو شهید تازه تفحص شده استان زنجان در رسانه‌ها اعلام شد، مردم زنجان برای به‌جا آوردن رسم میزبانی لحظه‌شماری کردند تا اینکه این انتظار در ساعت 15:30 دقیقه دیروز به سر آمد و مردم پایتخت شور و شعور حسینی این‌بار به استقبال دو شهیدی رفتند که در عملیات والفجر 2 به فیض شهادت نایل آمده بودند.

دیروز مسیر استقبال از این دو شهید گرانقدر حال و هوای خاصی داشت، شهید رجب‌علی آدینه‌لو و شهید بیوک‌آقا حسامی بر روی دستان مردم زنجان به تیپ 216 زرهی زنجان منتقل شدند تا پس از سال‌ها نارآرامی، امروز در خاک وطن آرام بگیرند و به انتظار چندین ساله خانواده‌های‌شان خاتمه دهند، انتظاری که شاید برای ما سخت، اما برای چشم‌انتظاران واقعی این دو پیکر مطهر، آن‌گونه گذشت که امروز نوری در چشمان پدر و مادر برای دیدن باقی نمانده است.

دیار غواصان دریادل یک‌بار دیگر و این‌بار در روز رحلت رسول اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) عطر و بوی ایثار و از خودگذشتگی به خود گرفت. مردم ولایت‌مدار زنجان، شب گذشته در مسجد امام حسن مجتبی (ع) مراسم شب وداع با شهدا را برگزار کردند و صبح امروز هم پیکر پاک این دو شهید را بر دوش گذاشتند تا آن را تشییع کنند.

پیکر شهید بیوک‌آقا حسامی برای تشییع به شهرستان طارم انتقال می‌یابد و پیکر شهید والامقام رجبعلی آدینه‌لو نیز جهت تشییع به سمت گلزار حضرت فاطمه (س) گلزار شهدای پایین منتقل می‌شود. همچنین مراسم شام غریبان شهدا امروز در مسجد احمدیه زنجان بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار و مجلس یادبود و ترحیم این شهید نیز فردا ساعت 10 صبح در مسجد حضرت امیرالمومنین (ع) واقع در خیابان فرودگاه برپا می‌شود.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
رسم میزبانی از زائرین امام رضا(ع)