سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



انتقال 5 زندانی یمنی از زندان «گوانتانامو» به امارات


انتقال 5 زندانی یمنی از زندان «گوانتانامو» به امارات

آنا/ وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد دولت آمریکا با انتقال 5 نفر از بازداشت‌شدگان یمنی زندان «گوانتانامو» به امارات موافقت کرده است.

به‌گزارش خبرگزاری رسمی قطر، این بازداشت‌شدگان عبارتند از: علی احمد محمد رازحی، خالد عبدالجبار محمد عثمان قداسی، عادل سعید الحاج عبید بسیس، سلیمان عوض بن عقیل نهدی و فهمی سالم سعید عسانی.
در بیانیه پنتاگون آمده است: باتوجه به انتقال این بازداشت‌شدگان به امارات، تعداد زندانیان زندان «گوانتانامو» به 107 نفر کاهش یافته است.
این پنج زندانیان 13 سال بدون تفهیم اتهام در «گوانتانامو» بازداشت بوده‌اند و با آنها همچون دشمنان و جنگ‌جویان بازداشت‌شده رفتار می‌شد.
دولت آمریکا علت تاخیر در آزادی این زندانیان را اوضاع متشنج یمن و نیز نیافتن دولتی که بتواند آنها را بپذیرد، اعلام کرده است.
این افراد، نخستین زندانیانی هستند که از «گوانتانامو» به امارات منتقل می‌شوند.
«باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا پیشتر متعهد شده بود که زندان «گوانتانامو» را برای همیشه ببندد.


ویدیو مرتبط :
انتقال شش زندانی گوانتانامو به عمان