سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



شولتز درباره جدایی اروپا در سایه عدم همبستگی در این اتحادیه هشدار داد


به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، "مارتین شولتز"، رئیس پارلمان اروپا در بخشی از گفتگو با روزنامه "راینیشن پست" آلمان اظهار داشت که در همه کشورهای اروپایی بسیاری انسان ها هستند که از اروپا دفاع کرده و اعلام همبستگی کرده اند. این بخصوص یک وظیفه کاملا مرکزی نهادهای این جامعه از جمله پارلمان و کمیسیون اروپایی است که از روح  اشتراک دفاع کنند.

وی با رد پاسخ های ملی به بحران های جهانی بر لزوم همبستگی و اتحاد و پاسخ مشترک اروپایی به بحران ها تاکید کرده و در بخش دیگری از این گفتگو تصریح کرد که ما می توانیم برخی مسئولیت ها را از بروکسل دوباره به سطح ملی محول کنیم. از این رو بحث ها درباره انگلیس البته یک فرصت است. این وظیفه سازمان های اروپایی است که این بحث ها را آغاز کنند و نتیجه آن را ارائه دهند. یکی از مسائل کاملا بزرگ فقدان اعتماد این است که شهروندان اغلب این احساس را دارند که سیاست هیچ راه حلی برای مسائل ندارد. ما اعتماد را از طریق راه حل دوباره به دست می آوریم. راه حل ها تنها به صورت مشترک به دست می آید، اما از راه حل مشترک اجتناب می شود چرا که صرفا مسائل از منظر ملی مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد. با این حال ما باید این مسئله را روشن کنیم که رفاه و صلح ما یک نتیجه اتحاد اروپایی است.

شولتز در ادامه اروپای با سرعت های متفاوت را رد کرده و آن را راه حل مسائل ندانسته و در بخش دیگری از این گفتگو تصریح کرد که عدم همبستگی که ما حالا در اروپا تجربه می کنیم نگران کننده است و اتحادیه اروپا را در معرض تهدید جدایی قرار می دهد. اگر ما به زودی موفق به برگشت از این مسیر نشویم همگی آسیب می بینیم. ما در اینجا با یک اختلاف بر سر رویکرد و مسیر روبرو هستیم.

وی در بخش دیگری از این گفتگو درباره موفقیت های اخیر حزب افراطی آلمان نیز گفت: حزب ضد یوروی جایگزینی برای آلمان نه تنها از بحران پناهندگان بلکه از یک احساس ترس و ناامنی که در غرب و شرق کشور از جمله ترس از ترور، ترس از نفوذ بیگانگان و سقوط اجتماعی وجود دارد سود می برد. اینکه آیا این حزب در طولانی مدت می تواند شرایط خود را حفظ کند به مهارت دولت در حل مسائل بستگی دارد. اگر انسان ها این احساس را داشته باشند که سیاست نگرانی ها و ترس های آن ها را در نظر گرفته و راه حلی برای آن ارائه می دهد به این ترتیب حزب افراط گرای آلمان در دراز مدت شانسی ندارد.

شولتز درباره راه های مقابله با بحران پناهندگان نیز گفت ما اولا به توزیع منسجم پناهندگان در اتحادیه اروپا نیاز داریم، ما باید مراکز پذیرش پناهندگان تاسیس کنیم که البته وقتی که هیچ سیستم تقسیم پناهندگانی وجود ندارد این اقدام هم بی فایده است. سوم اینکه ما باید به کشورهایی مانند ترکیه، اردن یا لبنان که میلیون ها پناهنده را پذیرفته اند کمک کنیم. چهارم باید همه اقدامات لازم برای پایان درگیری ها در سوریه انجام شود.  و پنجم اینکه ما به حمایت موثر از مرزهای خارجی اتحادیه اروپا نیاز داریم.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
هشدار درباره فروپاشی اتحادیه اروپا