سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



آمریکا روح برجام را زیرپاگذاشته است


آیت الله سید کاظم صدیقی با بیان اینکه مقابله با آمریکا وظیفه همه است، گفت: مقابله با آمریکا مقابله با ظلم و فریبکاری و استکبار است و به حکم اسلام هیچ‌گاه امکان سازش با آمریکا برای ما وجود نخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا) آیت الله سید کاظم صدیقی در خطبه های دوم نماز جمعه این هفته تهران به دست اندازی های آمریکای قلدور، غارتگر ، بی ارزش و پلید به برجام وز یرپاگذاشتن روح برجام اشاره کرد و گفت:‌اعلام می‌کنیم که خدای متعال وعده داده است انقلاب ما پیروز خواهد شد و امریکا و جریان استکباری روز به روز به اضمحلال خود نزدیک می‌شود و ما حقوقمان را از جهان استکبار به خصوص از حلقوم آمریکا با اقتدار بیرون خواهیم کشید.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با تبریک به مناسبت عید مبعث و اعیاد شعبانیه افزود: مبعث دگرگونی و تحول و بیداری بعد از خواب گران وجهش بعد از رکود است و چشمه همیشگی جریان نجات بشر و هم‌چنین مقابله با جاهلیت مرگبار است.

وی با اشاره به اینکه انسان خلیفه الله است گفت: هر انسانی در حد ظرفیت خود می‌تواند خلیفه خدا باشد و رنگ خدا داشته باشد و همه ما باید خداگو شویم.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه جریان طاغوت و هم‌چنین جریان توحید و الله پرستی همیشه در تاریخ بوده است خاطر نشان کرد: جاهلیت زمان ما در جبهه های مختلفی قرار دارد که مجموعه رذایل و شیطان بزرگ آمریکا است و مقابله اسلام با استکبار امروز به سخت ترین شرایط رسیده است؛ چرا که استکبار مجهز به تجهیزات علمی و صنعتی است و امروز کار ما برای حمل بار پیامبر (ص) بسیار سخت است.

وی ضمن تبریک روز معلم روز کارگر و روز هلال احمر با اشاره به اینکه خدا خود را کارگر می‌داند ، افزود: خدا همیشه کار می‌کند و کار خدا همیشه تعطیل بردار نیست و کارگار ما نیز می‌تواند مظهر خدا باشد، البته به لطف خدا همواره چنین بوده و کارگران ما در عرصه های مختلف امتحان خود را خوب پس دادند.

صدیقی با اشاره به اینکه در بسیاری از کشورها کارگران برای نظامشان موی دماغ هستند، تصریح کرد: در کشور ما کارگران در دوران انقلاب در پیروزی انقلاب سهم داشتند و در شرایط تهدید و تحریم نیز با ایمان و عشق، صبر و ظرفیت و روحیه انقلابی پای نظامشان ایستادند.

وی با بیان اینکه معلمان سرنوشت سازان کشور هستند، گفت:‌حقوق معلمان با کارشان متناسب نیست، اما همواره این قشر زحمت کش در تمام مدت بعد از انقلاب بازوی نظام بودند و انتظار ما از نظام و دولت این است که با معلمان و کارگران با کرامت انسانی در حد مجاهد و رزمنده رفتار شود و در راستای بالا بردن دستمزد آنان و ایجاد توازن میان درآمد و هزینه شان اقدام شود.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با تاکید بر اینکه باید برای کارگران و معلمان عرصه شکوفایی ایجاد شود خاطر نشان کرد: در جامعه مصرفی کارگران در اقتصاد مقاومتی در جبهه مقدم هستند که این عرصه نیازمند مدیریت و برنامه ریزی است.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش ما به ابتکار خودمان نیست و سوغاتی غرب است گفت: کتاب هایی که در اختیار جوانان ما قرار می گیرد متناسب با نیازهای کشورمان نیست در حالیکه امروز کودکان و جوانان ما در مدارس باید با اولیای الهی در ابعاد مختلف آشنا شوند و با توجه به اینکه کشور ما همیشه دشمن دارد و دور وبر ما آتش ایجاد شده است جوانان ما باید همیشه با جبهه آشنایی داشته باشند و هم‌چنین مسأله ولایت که اساس عظمت، اقتدار و عزت ما است در کتب درسی به خوبی تبیین شود.

صدیقی تاکید کرد: نیازمند تحول بنیادی در آموزش و پرورش و مدیریت کارگران هستیم تا در عرصه اقتصاد و در زمینه فرهنگ و اخلاق توان مقابله با استکبار را داشته باشیم.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع گناه و تاثیر آن در جامعه اشاره کرد و گفت: برخی گناهان حضور و بروز و تکرارشان در جامعه دو قطبی ایجاد کرده و وحدت را خدشه دار می‌کند و در این راستا از نیروی انتظامی در مورد برخورد با بی حجابی تشکر می کنم و اما اعتقاد دارم این موضوع فقط به نیروی انتظامی ارتباط ندارد و مدارس و دانشگا‌ه‌ها به خصوص رسانه‌ها باید در این زمینه اقدامات فرهنگی انجام دهند.

وی در خطبه های اول نماز جمعه با بیان اینکه یکی از معضلات امروز بشر حل مشکل مرگ است، گفت:‌ مرگ دورنمای تلخی برای انسان ها دارد اما اگر کسی به روز مرگ فکر کند و باور داشته باشد که زندگی گذرا است خواهد فهمید که تقوا چاره آسان شدن مرگ برای انسان است.

وی تاکید کرد : تقوا هم زندگی انسان را تسهیل می‌کند و هم مرگ انسان را توام با خنده و سرور قرار می‌دهد.

آیت الله صدیقی خاطر نشان کرد: زیرک ترین انسان ها کسانی هستند که هر کاری را ذخیره زندگی ابدی شان می‌کنند و هیچ کارشان توام با غفلت نیست پس کسی که از خودش غافل نیست همیشه از خود حساب می کشد و هر کاری را برای آخرت انجام می‌دهد اما احمق‌ترین ها کسانی هستند که از هوای نفسشان تبعیت می‌کنند و عقل مدار نیستند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
واکنش مسیولان به نقض برجام توسط آمریکا و انتظار افکار عمومی از کمیته نظارت بر برجام