سعودی‌ها به دنبال فرار از عکس‌العمل جهانی علیه اعدام شیخ نمر هستند


یک نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی، گفت: سعودی‌های از قطع روابط دیپلماتیک با ایران به دنبال فراراز عکس‌العمل‌های جهانی به خاطر اعدام شیخ نمر هستند.

حجت الاسلام والمسلمین موسی قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: سعودی‌ها به دنبال متوجه کردن اذهان عمومی به روابط دیپلماتیک ایران و عربستان هستند.

این فعال سیاسی افزود: سعودی‌ها هم در داخل و هم در خارج و مجامع بین‌المللی تحت فشار افکار عمومی بودند بنابراین با طرح موضوع قطع روابط دیپلمایتک با ایران می‌خواهند فشارها را از سر خود رد کنند.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شکست‌های سعودی‌ها در منطقه و در سوریه، لبنان و عراق فاحش بوده است، تصریح کرد: عربستان سعودی با طرح قطع روابط با ایران به دنبال منحرف کردن اذهان مردم خود و سایر کشورها از فشار شکست‌هایی است که در منطقه داشته است و از این مسئله بهره‌برداری می‌کند تا برای مدتی ذهن‌ها را مشغول کند.

قربانی با اشاره به اینکه ایران همواره از روابط با عربستان با توجه به ارتباط زائران ایرانی از این طریق با سایر کشورها و اطلاع‌رسانی سود برده است، خاطرنشان کرد: این ارتباط به عنوان راهی برای اطلاع‌رسانی همواره به ضرر سعودی‌ها بوده است ، بنابراین سعودی‌ها همواره به دنبال فرصتی بوده‌اند که برای خود مصونیت ایجاد کنند تا مردم داخل عربستان نفهمند در گوشه و کنار دنیا چه خبر است.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
اعدام اعتراض / شیخ نمر