سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



پرتاب آزمایشی موشک بالستیک قاره پیما توسط ارتش آمریکا


پرتاب آزمایشی موشک بالستیک قاره پیما توسط ارتش آمریکامیزان/ ارتش آمریکا پنجشنبه شب گذشته بوقت محلی، دومین موشک بالستیک بین قاره ای خود را در مدت یک هفته برای نشان دادن قابلیت اتکای این کشور به تسلیحات هسته ای به رقبای خود، آزمایش کرد.

به نقل از رویترز، این شلیک آزمایشی پنجشنبه شب همزمان با اوج گیری تنش های راهبردی واشنگتن با کشورهایی مانند روسیه و کره شمالی صورت گرفت.

رویترز افزود: این موشک غیرمسلح به نام ماینوتمن 3 اندک زمانی پیش از نیمه شب به وقت محلی از یک سیلو در پایگاه هوایی نیروی هوایی وندنبرگ در کالیفرنیا به سوی منطقه هدف نزدیک کواجالین آتول در مجمع الجزایر مارشال در جنوب اقیانوس آرام، شلیک شد.

روبرت ورک معاون وزیر دفاع آمریکا قبل از اجرای این آزمایش به خبرنگاران گفت: این آزمایش های موشکی که از ژانویه 2011 تاکنون دستکم 15 بار صورت گرفته ، پیامی برای رقبای راهبردی آمریکا مانند روسیه، چین و کره شمالی است که واشنگتن از زرادخانه هسته ای موثری برخوردار است.

باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در آخرین بودجه دفاعی خود در ماه فوریه، خواستار افزایش هزینه های تسلیحات هسته ای به میزان یک میلیارد و 800 میلیون دلار برای ایجاد تغییرات اساسی در بمب افکن ها، موشک ها، زیردریایی ها و دیگر سامانه های قدیمی هسته ای این کشور شده است.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید

منبع: میزان


ویدیو مرتبط :
پرتاب اژدرهای کروز و موشک های بالستیک قاره پیما از زیردریایی های اتمی روسیه