دولت باید وضعیت خود را در برابر جریانات افراطی مشخص کند


یک عضو مجمع روحانیون مبارز تاکید کرد:‌ برای برقراری امنیت انتخابات دولت باید وضعیت خود را در برابر جریانات افراطی و تندرو مشخص کند.

حجت الاسلام و المسلمین محمد مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا)،‌ درباره تامین امنیت فضای انتخاباتی کشور اظهار کرد: تامین امنیت در عرصه سیاسی به خصوص دررابطه با انتخابات متوجه خود دولت است، دولت باید وضعیت خودش را در برابر جریانات افراطی و تندرو مشخص کند و موضع‌گیری لازم را داشته باشد.

وی ادامه داد: اگر به دنبال انتخابات حداکثری هستیم و بناست همه جریانات سیاسی با بینش‌های مختلف در چارچوب قانون اساسی در عرصه حضور داشته باشند،‌ لازمه این حضور برخورداری از امنیت اجتماعی- سیاسی است.

مقدم با اشاره به برهم خوردن بعضی نشست‌های سیاسی توسط عده‌ای ، تصریح کرد: متاسفانه شاهد هستیم که برخی جلسات توسط یک مجموعه مشخص که معلوم است با کجاها ارتباط دارند به هم می ریزد. اگر بناست انتخابات آزاد باشد باید امنیت آن تامین شود و اگر این گونه نیست دولت اعلام کند که توان تامین امنیت را ندارد.

وی اضافه کرد:‌ ذهن احزاب متوجه عملکرد دولت است و دولت باید به صحنه بیاید و برخورد کند. نباید برخی افراد احساس کنند که در حاشیه امن قرار گرفته‌اند و در هر جایی هر کاری که بخواهند می‌توانند انجام دهند. وزارت کشور عهده‌دار امنیت سیاسی انتخابات است و باید هر چه زودتر موضع خود را مشخص کند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در توضیح دلیل به هم خوردن تجمعات سیاسی یادآور شد: زمانیکه برخی از نگاه‌ها در بعضی از لایه های سیاسی و نظامی تزریق می‌شود و جریان اصلاح طلب را به عنوان جریان براندازتعریف می‌کنند این ذهنیت به وجود می آید که این جریان باید حذف شود.

وی افزود: بعضی‌ها نگرانی دارند و احساس می‌کنند جامعه به اصلاح طلبان اقبال دارد و فکر می‌کنند باید با ایجاد غوغاسالاری نگذارند پیام جریان اصلاحات به ذهن وضمیر جامعه منتقل شود.

مقدم با بیان اینکه برخی از افرادی که جلسات سخنرانی‌شان به هم خورده سابقه روشنی دارند خاطر نشان کرد: بعضی از این افراد سابقه خوبی در کشور دارند و نماینده یا وزیر بوده‌اند، این مساله برای نظام خوب نیست که عده قلیلی بیایند و با شعارهای غلط خود بخواهند به برخی از اهداف برسند.

این عضو مجمع روحانیون مبارز در پایان گفت:‌ مسئولین و دست اندرکاران باید بنشینند و برای آخرین بار راهکارهای قانونی را مشخص کنند تا احزاب با اطمینان لازم در عرصه حاضر شوند اگر به دنبال انتخابات آزاد هستیم باید فضایی فراهم کنیم تا همه گرایش‌ها احساس کنند در صحنه حضور دارند و مردم هم احساس کنند که زمینه انتخاب و گزینش برایشان فراهم است و لازمه این امر هم تامین امنیت است.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
وضعیت وام خرید کالا هنوز مشخص نیست