وزیر بهداشت:‌ کنکور نباید دورزده یا زیر پا گذاشته شود


تعدادی از دانش آموختگان رشته اپتومتری نسبت به عملکرد اعضای بورد اپتومتری و پذیرش دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی در این رشته اعتراض کردند.

دکتر محمدرضا زرین، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران، در گفت و گو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) با اشاره به اعتراض گروهی از اپتومتریست‌ها به ورود و پذیرش دانشجویان کاردانی اپتیک دانشگاه علمی کاربردی در رشته اپتومتری گفت: علت اصلی اعتراض دانش آموختگان، عدم رعایت عدالت آموزشی است. یک عده از دانشجویان با تحمل سختی وارد یکی از رشته های سطح بالای علوم پزشکی می شوند و برخی از رشته اپتیک با یک آزمون ساده می توانند در رشته اپتومتری درس بخوانند. این اعتراض به‌حق است. ما از وزارت بهداشت انتظار داریم که این موضوع را پیگیری کند، همان طور که در خصوص رشته های دستیاری عدالت را رعایت می کنند ، در این مورد هم جایگاه هرگروه را تعریف کنند.

وی با اشاره به توافق بورد اپتومتری با معاونت آموزشی درخصوص اجرای این آزمون، گفت: دانشجویان رتبه‌های بالا وارد رشته اپتومتری می شوند. این اتفاق در دوره سابق وزارت بهداشت رخ داده است اما الان در حال اجرا شدن است. اعتراض اصلی ما به برد اپتومتری است که از خودمان هستند و با معاون آموزشی وزارت بهداشت توافق کرده اند که از کاردان های اپتیک هرسال تعدادی وارد سیستم آموزش اپتومتری شوند.

این متخصص اپتومتری تاکید کرد: طی شدن روال های قانونی برای این کار دلیل برحق بودن آن نیست. وزیر بهداشت هم مستند صحبت می کنند که بر اساس توافق بین معاونت آموزشی وزارت بهداشت و برد اپتومتری این موضوع اتفاق می افتد، اما ما جایگاهی به جز وزارت بهداشت برای اعتراض نداریم.

کنکور نباید دور زده یا زیر پا گذاشته شود

وزیر بهداشت درباره تجمع اپتومتریست‌ها گفت: تجمع یک روند نادرستی شده که در طول این سال‌ها نیز تکرار شده است و عمده آن نیز تقصیر خود ماست. در این زمینه دانشجویان اعتراض به‌حقی دارند و آن این است که هرکس می‌خواهد وارد رشته اپتومتری شود، از طریق کنکور این کار را انجام دهد، اما متاسفانه ما با افرادی مواجه هستیم که یکجور حرف می‌زنند اما به شکل دیگری عمل می‌کنند. در این زمینه تقصیری متوجه وزارت بهداشت نیست و برخی افراد درگیری‌های داخلی خود را جلوی وزارتخانه می‌کشانند.

هاشمی با بیان اینکه این جزو عجایب روزگار است که یک عده از دانشجویان را از رشته‌های مختلف هرازچندگاهی و به بهانه‌های مختلف جلوی وزارت خانه می‌کشانند گفت: فکر می‌کنم وزارت بهداشتی‌ها به این مسائل عادت کرده‌اند، اما نصیحتی دارم از موضع فردی که بیش از 30 سال در این حوزه، کار و معلمی کرده و آن اینست که آنهایی که متوجه هستند چه کار می‌کنند و ما هم می‌بینیم، از این کارها دست بردارند و اجازه دهند کار به روال قانونی و آنطور که به نفع مردم است، پیش رود.

وی افزود: به نظر من اعتراض دانشجویان، اعتراض درستی است، اما مشکل این است که گروه علمی آنها یعنی اعضای هیات بُرد در دولت قبل گفتند که امتحان بگیرید و همان‌ها طراحی‌های سوال و آزمون کرده‌اند، حال از یک طرف می‌خواهند آزمون برگزار کنند و از طرف دیگر دانشجویان را تحریک می‌کنند اما این کارها اخلاقی نیست و من در پیشگیری و برخورد با رفتارهای دوگانه، مصمم هستم.

وزیر بهداشت با تاکید بر صادق بودن در این زمینه گفت: باید مصلحت مردم را در نظر بگیریم. حرف مردم این است که افرادی که از نظر علمی برجسته‌اند و توانسته‌اند در یک رقابت سالم رتبه‌های خوب کسب کنند، از شرایط دولت که با پول مردم فراهم شده، استفاده کنند، اما اینکه برخی دوگانه عمل می‌کنند قابل قبول نیست و وزارت بهداشت با افراد متخلف حتی اگر همکاران ما باشند، برخورد قاطع می‌کند.

هاشمی ادامه داد: زمانی که دانشجو از حقوقش بهره‌مند نشود، حق دارد. کنکور نباید دور زده یا زیر پا گذاشته شود. من برای همکارانی که از طرفی وزارت بهداشت را به برگزاری آزمون تشویق می‌کنند و از طرف دیگر دانشجویان را علیه آزمون خودشان تحریک می‌کنند، متاسف هستم.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
سفر وزیر بهداشت بهداشت به استان مرکزی- خبر سیمای آفتاب