سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



روحانی: برجام تحقق خواست و اراده مردم با کمترین هزینه و کوتاه ترین مسیر بود


روحانی: برجام تحقق خواست و اراده مردم با کمترین هزینه و کوتاه ترین مسیر بودایرنا/ رییس جمهوری دستاوردهای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را تحقق خواست و اراده مردم با کمترین هزینه و کوتا هترین مسیر برشمرد و گفت: اعضای تیم هسته ای با پشتیبانی ملت ایران و هدایت های رهبر معظم انقلاب در مذاکراتی نفس گیر با قدرت های جهانی حقوق ملت ایران را تثبیت کردند.
به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری ، حجت الاسلام دکتر حسن روحانی شامگاه دوشنبه در جلسه شورای اداری استان یزد با اشاره به اینکه قدرتهای جهانی با زبان زور فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران را غیرقانونی و تهدیدی علیه صلح و امنیت جهانی می خواندند و در قطعنامه هایی حتی تا مرحله حمله نظامی نیز پیش رفتند، گفت: ملت ایران در سال 92 با انتخاب خود تهدید را رفع و نظر جهان را نسبت به ایران تغییر دادنو به معنای واقعی کلمه حماسه ای سیاسی خلق کرد.
وی ادامه داد: ملت ایران با حضور خود پای صندوق انتخابات و نمایش قدرت ملی، راه را برای اینکه بتوانیم به حق خود برسیم، هموار و شورای امنیت سازمان ملل را مجبور به لغو قطعنامه های خود به طور یکجا کرد و این تاکنون سابقه نداشته که شورای امنیت کشوری را در چارچوب مواد فصل هفتم منشور سازمان ملل قرار دهد و سپس بخواهند به طور یکجا همه قطعنامه ها را لغو کنند.
رئیس جمهوری با تأکید بر اینکه امروز همه کشورهای جهان به عظمت و قدرت دیپلماسی ایران اذعان دارند، گفت: ما قدرت دفاعی خود را در دوران دفاع مقدس به رخ جهان کشیدیم و در عرصه دیپلماسی نیز ملت ایران نشان داد که قادر است با قدرت های بزرگ جهان مذاکره کرده و حقوق خود را تثبیت کند.
روحانی با بیان اینکه ملت ایران در برجام یک با پیروزی حقوقی و سیاسی خود ، تحریم ها را برداشت، گفت: لغو تحریم ها به معنای آن است که امروز دولت های خارجی همکاری با ایران را برای بانک ها و بخش خصوصی خود، بلامانع می دانند و از این پس این هنر ما است که چگونه سرمایه های خارجی را با ایجاد جاذبه های اقتصادی به داخل کشور هدایت کنیم.
رئیس جمهوری با انتقاد از کسانی که از عظمت و موفقیت ملت ایران ناخشنود هستند، گفت: ملت ایران امروز پیروز شده و در گام های بعدی نیز پیروز خواهد بود. ما باید برای اجرای برجام 2 در کشور آماده شویم.
وی با تأکید بر اینکه همه باید با هم برای ساختن کشور تلاش کنیم ، گفت: همه جناح ها و بخش های دولتی و خصوصی باید برای ساختن ایران اسلامی پیشگام شوند چرا که ملت ایران، ملتی بزرگ است و همه باید در کنار هم زندگی کرده و افکار و سلیقه های مختلف را بپذیریم و برادرانه و با دوستی در راستای هدف واحد خود حرکت کنیم.
رئیس قوه مجریه با اشاره به اینکه باید کشور را از لحاظ اقتصادی در مسیر رونق قرار دهیم، افزود: سال 94 از لحاظ اقتصادی سال دشواری برای دولت بود و در شرایطی که درآمدهای نفتی کشور در مقایسه با سالهای گذشته به یک پنجم کاهش یافت ، دولت دست در جیب مردم و استقراض نکرد و توانست شرایط را حفظ کند و این کار بسیار عظیم و بزرگی است.
روحانی ادامه داد: سال 94 در عین حالی که سال بسیار سختی بود، اما در بخش های دیگر از جمله کشاورزی، نفت و گاز، گردشگری، راه و راه آهن، شاهد رشد و حرکت رو به جلو در کشور بودیم.
رئیس جمهوری با اشاره به اقدامات دولت در زمینه مسایل زیست محیطی گفت: امروز هوای پاک در کلانشهرها وضعیت بهتری نسبت به سال های قبل دارد و در بسیاری از بخش های زیست محیطی موفقیت های خوبی حاصل شده است.
وی با تأکید بر اینکه باید دیدگاه خود را برای رشد و توسعه کشور، تغییر دهیم، گفت: اقتصاد دولتی به معنای کسب درآمد بالای نفتی و افزایش مالیات است که در شرایط کنونی، امکان آن در کشور وجود ندارد.
رئیس جمهوری با تأکید بر ضرورت تلاش در مسیر آبادانی و ساختن کشور، استفاده از استعداد و ظرفیت دانشگاهیان در این مسیر را خاطر نشان کرد و گفت: ما این قدرت و توان را داریم که بتوانیم، جزو برترین ها در جهان باشیم و در این راستا باید نقشه جامع مشترک ملی برای توسعه و آبادانی کشور را طراحی و در کنار هم برای اجرای آن تلاش کنیم.
روحانی با بیان اینکه سال آینده رسیدن به رشد 5 درصد مد نظر دولت است و روند کاهش تورم را ادامه خواهیم داد، گفت: امروز در کشور بازار آرامی وجود دارد و ارز های خارجی نرخ خوب و نسبتاً ثابتی دارند.
رئیس قوه مجریه تصریح کرد: آنچه تا کنون به دست آورده ایم با کمک و تلاش مردم و هماهنگی میان قوا بوده و بسیار امیدوارم بتوانیم در مجلس دهم بیشتر به هم کمک کرده و همدلی و همزبانی را که رهبر معظم انقلاب بر آن تأکید دارند در سال آینده با تبلور بیشتر در کشور شاهد باشیم و به توسعه خوبی دست یابیم.
روحانی با اشاره به طرح ها و پروژه هایی که دولت برای شکوفایی و آبادانی استان یزد در نظر گرفته، گفت: قرار ما در دولت تدبیر و امید این است که آنچه به مردم وعده می دهیم، باورمان باشد که می توانیم انجام دهیم و مطمئناً در زمینه طرح های این استان نیز براساس زمان بندی اعلام شده، این طرح ها را به مردم تحویل خواهیم داد.
رئیس جمهوری اظهار امیدواری کرد دولت بتواند با تلاش و قدرت بیشتر به مردم ایران خدمت کرده و وعده های خود را عملیاتی کند.
روحانی در ابتدای این نشست نیز با تقدیر و سپاس از استقبال ، پشتیبانی و حمایت مردم استان یزد از کاروان دولت تدبیر و امید ، گفت: لطف، محبت و اعتمادی که مردم نسبت به دولت دارند بزرگترین سرمایه دولت است و ما هر چه موفقیت در این کشور داریم، بر پایه امید مردم به آینده است.
رئیس جمهوری با بیان اینکه مردم استان یزد باوجود مشکلات و مسایل گوناگون، همواره با سخت کوشی، ایمان و هنرمندی خود مسیر را برای توسعه و شکوفایی هموار کرده اند، گفت: مراسم مذهبی بویژه در محرم جلوه ای دیگر از هنرنمایی ها و ابتکار مردم استان یزد است که نشان از فرهنگ والای مردم در این سرزمین باستانی ایران دارد و به نوعی بخشی از جاذبه های فراوان گردشگری در این استان به فرهنگ مردم و مهربانی و صمیمیت آنان مربوط می شود.
رئیس جمهوری و هیات دولت 17 اسفند مهمان مرد میزد بودند.



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: ایرنا


ویدیو مرتبط :
طراحی سایت با کمترین هزینه - نیماوب