ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



کومایش‌نژاد: عرفان اخلاق حرفه‌ای ندارد/ اگر قرار نبود بازی کنم چرا دعوت شدم؟


به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، دنیل کومایش‌نژاد بازیکن 23 ساله متولد سوئد بوده که در تیم مالمو عضویت دارد؛ این تیم هم اکنون در رتبه پنجم جدول رده‌بندی لیگ سوئد قراردارد و کومایش‌نژاد یکی از بازیکنان اصلی و تاثیرگذار این تیم است. دانیل هندبال را از کودکی با سیستم پیشرفته کشور سوئد که قطب هندبال دنیاست فرا گرفته و برای تیم ملی جوانان این کشور به عنوان یک پدیده 33 بار بازی کرده است.

وی توسط عرفان اسماعیلاگیچ، سرمربی تیم ملی هندبال ایران به اردوی تیم ملی برای حضور در رقابت‌های انتخابی المپیک که از 23 آبان در قطر آغاز شد فراخوانده شد و در ترکیب تیم ایران قرار گرفت، اما ظاهراً در پایان این مسابقات از شرایط تیم ملی ایران و مخصوصاً رفتارهای عرفان رضایت ندارد.

دنیل کومایش‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درخصوص شرایطش در تیم مالمو سوئد اظهار داشت: شرایطم در تیم مالمو بسیار خوب است و در حال حاضر در رتبه پنجم قرار داریم. روز گذشته با تیم دوم لیگ بازی داشتیم و توانستیم آن تیم را شکست دهیم. از حضور در تیم باشگاهی‌ام راضی هستم و امیدوارم بتوانیم در پایان فصل به جایگاه خوبی که مدنظرمان است برسیم.

لژیونر هندبال ایران خاطرنشان کرد: در پستی که من هستم یک بازیکن خوب دیگر هم حضور دارد که در تیم ملی سوئد بازی می‌کند. در برخی از بازی‌ها من بیشتر بازی می‌کنم و در برخی دیگر از مسابقات او بیشتر در ترکیب قرار می‌گیرد. هرکسی که هندبال بازی می کند از شرایط هندبال سوئد خبر دارد. در اینجا همه این رشته را پیگیری می‌کنند و احترام خاصی برای هندبالیست‌ها قائل هستند.

وی ادامه داد: من متولد سوئد هستم؛ پدرم در قدیم فوتبالیست بود و من هم مدتی فوتبال بازی کردم، اما در یک فصل زمستان که هوا سرد شده و فوتبال‌ بازی کردن تعطیل شده بود به سالن رفتیم و هندبال بازی کردیم که من همان‌جا به این رشته علاقمند شدم.

کومایش‌نژاد که مدتی در تیم ملی هندبال جوانان سوئد هم بازی کرده بود، در این مورد گفت: اکثر بازیکنان تیم ملی بزرگسالان سوئد در لیگ‌های معتبر جهان بازی می‌کنند. من 3 سال در تیم ملی جوانان سوئد حضور داشتم و با این تیم به جام‌جهانی هم رفتیم. سال بعدی به دلیل مصدومیت نتوانستم تیم ملی جوانان سوئد را همراهی کنم و همان سال هم سوئدی‌ها قهرمانی جهان شدند.

لژیونر هندبال ایران درمورد اینکه چه شد به ایران آمد، عنوان کرد: وقتی از ایران با من تماس گرفتند خیلی خوشحال شدم، چراکه تمام خانواده‌ام در ایران هستند و خودم برای پیوستن به اردوی تیم ملی کشورم لحظه شماری می‌کردم. در آن زمان حس پرشوری داشتم چون می‌خواستم برای پرچم کشورم و خون ایرانی‌ام به میدان بروم. ایران در قلب من است و دوست داشتم برای تیم ملی ایران به میدان بروم و افتخارآفرینی کنم.

وی افزود: به مسئولان تیم ملی اعلام کرده‌ام که در اردوی آماده‌سازی لهستان و آلمان تیم ملی را همراهی نخواهم کرد، چون نمی‌توانم با وی کار کنم. رفتارهای عرفان به عنوان سرمربی اصلاً حرفه‌ای نیست؛ با وجود اینکه من پر از انرژی و انگیزه بودم او به من بازی نمی‌داد. وقتی شنیدم قرار است برای تیم ملی ایران بازی کنم خیلی خوشحال شدم، اما وی به من بازی نداد.

کومایش‌نژاد خاطرنشان کرد: من می‌دانم که هر مربی شرایط خاص خودش را دارد و وظیفه من بازی کردن است. من آمادگی داشتم تا به تیم ملی کشورم کمک کنم، اما عرفان به من احترام نگذاشت و هیچ توجهی به من نکرد. او با من حرف نمی‌زد و در مسابقات هم به من بازی نمی‌داد. من هم اعلام کردم که نمی‌خواهم تیم را در اردوی لهستان و آلمان و حتی مسابقات قهرمانی آسیا در بحرین همراهی کنم.

لژیونر هندبال ایران ادامه داد: دلیل همراهی نکردن تیم ملی هم بخاطر این بود که نمی‌خواستم برای تیم ملی کشورم حاشیه درست کنم. می‌خواستم زمانی به تیم ملی بروم که خوشحال باشم و بتوانم به تیم ایران کمک کنم؛ البته زمانی که در تیم ایران بودم نکات مثبت زیادی هم دیدم که از جمله آنها می‌توانم به برخورد خوب برخی ملی پوشان از جمله علیرضا موسوی، میلاد مسائلی، برادران استکی و محسن باباصفری و ... اشاره کنم.

وی در پاسخ به این سوال که چرا عرفان با وجود اینکه خودش شما را به تیم ملی دعوت کرده بود، اما به شما بازی نمی‌داد، تصریح کرد: جواب این سوال را عرفان باید بدهد. من می‌خواستم به تیم ملی کشورم کمک کنم و خودم را نشان دهم، اما خنده‌دار است که عرفان که خودش مرا دعوت کرده است به من بازی نمی‌داد! البته این موضوع را هم بگویم که فعلاً در اختیار باشگاهم هستم و دو بازی مهم در پیش داریم. باشگاه اجازه جدایی و حضور در اردوی آماده سازی تیم ملی را هم به من نمی‌دهد.

کومایش‌نژاد با بیان اینکه در تونس با عرفان صحبت کردم، گفت: نمی‌دانم چرا وقتی در یک بازی حساس یک بازیکن 5 توپ خوب را از دست می‌دهد بازهم تعویض نمی‌شود. من باید یاد بگیرم که چگونه با بقیه رفتار کنم؛ اعتراضی به عرفان نکردم و در نهایت احترام بعد از مسابقات به وی اعلام کردم که دیگر نمی‌توانم در تیم ایران بازی کنم. بدون شک اگر عرفان برکنار شود و فرد دیگری سرمربی تیم ملی هندبال ایران شود و از من دعوت کند پیشنهاد وی را با کمال میل می‌پذیرم.

انتهای پیام/ک

http://fna.ir/BVCXOF


ویدیو مرتبط :
عرفان و اخلاق- تفاوت و ارتباطشان