امام جمعه بجنورد: فرهنگ غربی شایستگی جایگزینی با فرهنگ اسلامی را ندارد


امام جمعه بجنورد گفت: فرهنگ غربی شایستگی جایگزینی با فرهنگ اسلامی را ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه خراسان شمالی، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی در نماز عبادی و سیاسی جمعه با اشاره به فرارسیدن سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص) افزود: با رسالت این پیامبر بزرگوار جاهلیتی که سال‌ها و قرن‌ها بر مردم حاکم بود از بین رفت.

وی ادامه داد: اما امروز جاهیلت مدرن خود را نشان می‌دهد و این جاهلیت از جاهلیت دوران گذشته بسیار بدتر است، امروز بشر برای رهایی از این جاهلیت نیازمند آموزه‌ها و رهنمودهای خاتم پیامبران است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر فقط می‌توان گفت یا رسوال الله (ص) امروز جهان اسلام با تکیه بر اسلام ناب محمدی می‌رود تا تمدنی بر اساس اسلام را به بشریت هدیه دهد.

یعقوبی با اشاره به نامه دوم مقام معظم رهبری به جوانان غربی توضیح داد: این نامه ما را به یاد نامه‌های پیامبر اکرم(ص) که به کشورهای مختلف ارسال می‌کرند، می‌اندازد، در این نامه معظم له به جوانان غربی و اروپایی فرمودند که عمیق درک کنند، و درد مشترک ما درد تروریسم است که هم به جامعه اسلامی و هم به جامعه غربی آسیب وارد می‌کند.

وی تصریح کرد: ایشان در ادامه نامه نوشتند که زباله داعش زاییده غرب است و از زمانی که غرب طرفدار تروریسم شد چنین انسان‌هایی نیز تربیت شدند.

وی بیان کرد: ایشان در ادامه فرمودند که خشونت خاموش در راه است و این خشونت همان فرهنگ غرب است که در هر جایی سیطره پیدا کند خشونت را به همراه خواهد داشت.

امام جمعه بجنورد گفت: ما معتقد هستیم که فرهنگ غرب خشونت‌آمیز است و این فرهنگ شایستگی جایگزینی با فرهنگ اسلامی را ندارد.

وی در ادامه با اشاره به روز دانشجو اظهار کرد: این روز، روز استکبارستیزی و روز اعتراض به روش مستکبرانه غرب و آمریکا است.

وی تاکید کرد: امروز باید دانشجویان به فرهنگ دینی مسلح شوند و با جنگ نرم غربی‌ها مبارزه کنند.

یعقوبی ادامه داد: دانشجویان مواظب باشند، بیگانه می‌خواهد از دورن وارد نظام ما شود و فرهنگ ما را استحاله کند لذا دانشجویان و جوانان باید در این سنگر مبارزه کنند.

وی در ادامه با اشاره به فرهنگ عفاف و حجاب در بین خانم‌ها افزود: دعوت به حیاء دعوت به مصونیت است نه دعوت به محدودیت، برخی از افراد حجاب و حیا را محدودیت می‌دانند اما حیا مصونیت از هجوم مفاسد است.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
تفاوت فرهنگ اسلامی و غربی + صدا