سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



آیت الله مظاهری: ایراد به صلح امام حسن مجتبی(ع) شرک است


به گزارش ایرنا، آیت الله حسین مظاهری از مراجع تقلید، امروز در درس اخلاق این هفته درمحل مسجد حکیم اصفهان افزود: مسلمانان و شیعیان کمتر نسبت به ابعاد صلح و قیام ائمه اطهار باخبرند و این بی اطلاعی و بی خبری موجب اظهارنظرهای بی محتوا و بدون پشتوانه علمی می شود.
وی بیان کرد: اگر صلح امام حسن مجتبی(ع) اشتباه باشد این اقدام امام مغایر با امامت است اما این اقدام مغایر با اسلام و دستورات دین نبوده و بر اساس وضعیت زمان اتفاق افتاده است.
رئیس حوزه علمیه اصفهان با اشاره به اینکه صلح امام حسن مجتبی(ع) زمینه تقویت تشیع و دین را فراهم آورده است، تصریح کرد: تشیع مرهون صلح امام حسن مجتبی(ع) و قیام امام حسین(ع) است و بین این دو حرکت اسلامی هیچ تفاوتی وجود ندارد و هرکدام از این دو امام اگر در زمان دیگری بودند همین اقدام را انجام می دادند.
وی افزود: مردم در طول دوران زندگی خود بسیاری از وقت خود را بیهوده تلف می کند اما یک فرصت کوتاهی را برای مطالعه در مسائل مختلف دین مانند صلح و شهادت قرار نمی دهند و آنگاه اظهارنظرهای بیهوده انجام می دهند.
وی ادامه داد: هیچ تفاوتی بین امام حسن مجتبی(ع) و امام حسین(ع) نیست و نباید مراسم عزاداری این ائمه بزرگوار با همدیگر متفاوت باشد و باید عزاداری های شهادت امام حسین(ع) و سایر معصومین همراه با شور انقلابی و ولایی باشد.
وی به دوران زندگانی امام حسن مجتبی(ع) اشاره کرد و گفت: دوران زندگانی امام حسن مجتبی(ع) با سختی ها و مشاهده اتفاقات زیادی روبرو بود اما برای ایشان دوران صلح با معاویه سخت تر از هر زمانی بود.
مهد/7137/ 6022 / 1339

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
نرمش قهرمانانه در صلح امام حسن مجتبی (ع)