سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



4350 اصله نهال نخیلات کشت بافت در جنوب کرمان توزیع شد


به گزارش ایرنا سید یعقوب موسوی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در راستای توسعه باغات نخیلات با ارقام خشک و نیمه خشک که قابلیت صادرات به بازارهای اروپایی را دارند نهال تولید شده به روش کشت بافت بین کشاورزان توزیع شد.
وی با بیان این که باید به سمت کاشت محصولات صادراتی حرکت کنیم خاطرنشان کرد: جنوب کرمان یکی از نقاط مستعد کشاورزی کشور است که می توان با افزایش کاشت محصولات صادارتی اقتصاد کشاورزی را بهبود و کشاورزان را به سمت تولید این محصولات سوق داد.
وی تصریح کرد: تولید نهال به روش کشت بافت یکی از روش های نوین تکثیر گیاهان به صورت آزمایشگاهی است که این نهال ها در مراکز آزمایشگاهی شهرستان کرج تولید شده اند.
موسوی با اشاره به مزایای بسیار تولید نهال به این روش بیان کرد: تکثیر نهال عاری از بیماری ها، یکنواختی نهال های تکثیر شده و نگهداری طولانی گونه های ارزشمند از جمله مزایای روش کشت بافت است.
وی گفت: 97 درصد از این نهال ها در زمان کشت سبز شده اند و تلفات آن نسبت به تولید نهال به روش سنتی بسیار کم است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان افزود: در روش تولید کشت بافت با توجه به مقاوم بودن نهال به بیماری ها هزینه های بسیاری را کاهش داده و مدت زمان تولید نهال نیز در این روش کاهش یافته است.
وی گفت: جنوب استان کرمان با سطح زیر کشت 31 هزار و 500 هکتار نخیلات رتبه دوم کشور را از نظر سطح زیر کشت دارد و بیش از 189 هزار و 500 تن محصول برداشت می شود که رتبه اول کشور را از نظر تولید دارد.
وی ادامه داد: بیشترین ارقام کاشت شده در این منطقه ارقام مضافتی با 12 هزار و 600 هکتار، کلوته با هفت هزار و 875 هکتار و مرداسنگ با چهار هزار و 725 هکتار می باشد.
سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان مستقل از مرکز استان فعالیت و هفت شهرستان جیرفت، کهنوج، فاریاب، منوجان، قلعه گنج، رودبار جنوب و عنبرآباد را زیر پوشش دارد.
7438/3028

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
افتتاح طرحهای منابع طبیعی و کشت 15000 اصله نهال در تیران و کرون