سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



راشا تودی: دولت آمریکا پناهجویان سیاسی را زندانی می کند


راشا تودی: دولت آمریکا پناهجویان سیاسی را زندانی می کندایسنا/ یک سازمان حقوق بشری فعال در امور پناهجویان و مهاجران از سیاست دولت اوباما در زندانی کردن پناهجویان سیاسی پیش از بازگرداندن آنها به کشورهایشان پرده برداشت.

به گزارش پایگاه خبری راشا تودی، دولت باراک اوباما، هفته پیش برای اخراج 85 پناهجوی سیاسی بنگلادشی اقدام کرد. این افراد از آزارهایی که به آنها به موجب عضویت در حزب اپوزیسیون دموکرات بنگلادش وارد آمده بود، به آمریکا گریختند اما آنجا هم در امان نماندند.

این بنگلادشی‌ها سال 2014 به آمریکا رفتند و در آن زمان حزب حاکم لیگ عوامی اعضای اپوزیسیون را "تروریست" نامیده و خواستار زندانی شدن، شکنجه و یا مرگ آنها شده بود. این افراد پس از ورود به آمریکا از سوی وزارت امنیت داخلی به عنوان تروریست بازداشت شدند و اکنون در حال بازگشت به بنگلادش هستند. آنها احتمالا در آنجا زندانی و شکنجه شده و یا به دست نیروهای دولتی بنگلادش اعدام می‌شوند.

یک وکیل حقوق بشری می‌گوید: موضوع تنها پناهجویان بنگلادشی نیست، بلکه ما شاهدیم که اقدامات مشابهی علیه سیک‌هایی که از آزارها در هند گریخته‌اند و یا برخی از پناهجویان آفریقایی انجام می‌شود. مخمصه این پناهجویان عمدتا در جشن شکرگذاری پیشین و زمانی که آنها علیه بازدگردان خودشان دست به اعتصاب غذا زدند، در کانون توجه قرار گرفت. در آن زمان دولت اوباما یک کمپین آزادسازی پناهجویان را تعطیل کرد. این کمپین روند ورود پناهجویان سیاسی و سایر افرادی که به دلایل اذیت و آزار سیاسی مایل به مهاجرت به آمریکا بودند، تسهیل می‌کرد.

به گفته این وکیل، اقدامات گروه «دسیس رایزینگ آپ» در اعتراض و نشان دادن مخمصه این پناهجویان انجام شده است. وی از گروه مذکور خواست تا حامی موقت پناهجویان بنگلادشی شود تا شرایط تغییر کرده و یا دولت آمریکا بتواند شرایط آنها را بررسی کند. با این حال دولت اوباما روند اخراج پناهجویان مذکور را شتاب بخشیده و این اقدام غیر ممکن به نظر می‌رسد.

با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: ایسنا


ویدیو مرتبط :
راشا تودی: ایران ماهیچه های خود را گرم کرده است!