سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



سه راهکار پیشگیری از سرطان پروستات


سلامت نیوز:طبق یک تحقیق جدید، انجام فعالیت های شدید ورزشی، رژیم غذایی سالم و سیگار نکشیدن به شکل قابل توجهی موجب کاهش احتمال ابتلا مردان به سرطان پروستات می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، به گفته «استیسی کنفیلد»، استادیار دپارتمان اورولوژی دانشگاه کالیفرنیا و سرپرست تیم تحقیق، بیش از نیمی از سرطان پروستات کُشنده پروستات در مردان ۶۰ سال به بالا با رعایت چند عادات سالم قابل پیشگیری است.

در اکثر موارد سرطان پروستات به سایر بخش های بدن پخش نشده و جان فرد را تهدید نمی کند. با این حال در برخی موارد، بیماری کُشنده است و بر سلامت استخوان ها و سایر اعضای بدن فرد تاثیر می گذارد.

تیم تحقیق داده های مربوط به دو مطالعه بزرگ قبلی را که شامل بیش از ۶۲ هزار مرد در رده سنی بین ۴۰ تا ۸۴ سال بود را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد. مردانی که از ابتدای مطالعه سالم بودند تا بیش از ۲۰ سال تحت نظر قرار گرفتند.

به هر یک از افراد بر اساس رعایت یکی از عادات سالم زندگی نظیر انجام ورزش های شدید، رژیم غذایی غنی از اسیدهای چرب یا گوجه فرنگی، مصرف حداقل گوشت قرمز و شاخص توده بدنی پایین، یک نمره داده شد.

در طول مطالعه، ۹۱۳ مورد ابتلا به سرطان کُشنده پروستات شناسایی شد. با این حال محققان دریافتند مردانی که ۵ تا ۶ نمره دریافت کرده بودند، در یک مطالعه ۳۸ درصد و در مطالعه ایی دیگر ۶۸ درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به این سرطان قرار داشتند.

کنفیلد در این باره می گوید: «نکته جالب این است که ورزش های سنگین همراه با تعرق زیاد بالاترین تاثیر را بر پیشگیری از ابتلا به سرطان پروستات دارد. ما به این نتیجه رسیدیم که انجام ورزش های شدید به همراه تعریق در مردان حداقل به مدت سه ساعت در هفته موجب کاهش خطر بروز این سرطان تا ۳۴ درصد می شود.»

در مورد سایر عادات سالم زندگی محققان به این نتیجه رسیدند که خوردن حداقل هفت وعده گوجه فرنگی در هفته موجب ریسک کاهش سرطان پروستات تا ۱۵ درصد، مصرف یک وعده ماهی چرب در هفت موجب ریسک کاهش بیماری تا ۱۷ درصد، و عدم مصرف گوشت قرمز موجب کاهش ریسک بیماری تا ۱۲ درصد می شود. ترک سیگار هم تا ۳ درصد ریسک ابتلا به بیماری را کاهش می دهد.


ویدیو مرتبط :
پیشگیری از سرطان پروستات و تشخیص زودهنگام آن