سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



سردار دهقان:اقدام جسارت‌آمیز دشمنان با پاسخی پشیمان‌کننده مواجه خواهد شد


به مناسبت ۷ آذر روز نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران با وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، انبوهی از موشک‌های کروز دریایی قدیر به نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تحویل شد.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش «انتخاب»، سردار سرتیپ حسین دهقان در مراسم تحویل‌دهی انبوه موشک قدیر طی سخنانی در جمع خبرنگاران با تبریک هفتم آذر روز نیروی دریایی به فرماندهان و رزمندگان دریادل نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی گفت: موشک کروز دریایی قدیر که توسط دانشمندان و متخصصان زبده و کارآمد سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع طراحی و ساخته شده است برای نخستین بار در اختیار نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت.

وی گفت: موشک قدیر با برد بلند و دارای ویژگی‌هایی همچون آماده‌سازی و واکنش سریع، ارتفاع پروازی پائین، دقت بالای ناوبری، انهدام دقیق اهداف مورد نظر، قدرت تخریب و ضدجنگ الکترونیک بالا است.

وی تصریح کرد: وزارت دفاع تجهیز نیروهای مسلح به تسلیحات پیشرفته و با فناوری‌های بالا و روزآمدسازی سامانه‌های در اختیار آن‌ها را در دستور دائمی و مستمر فعالیت‌های پژوهشی و صنعتی خود قرار داده است.

وزیر دفاع با بیان اینکه «تجهیزات پیشرفته در کنار روحیه بسیجی و شهادت‌طلبانه، مدیریت جهادی و انگیزه‌های الهی آحاد نیروهای مسلح و حضور آگاهانه ملت عزیز و در صحنه ایران از عوامل اصلی بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران به شمارمی‌رود» گفت: دشمنان ما نسبت به این عوامل آگاهی دارند و بار‌ها آن را آزموده‌اند و به همین دلیل جرأت اقدام بر علیه منافع ایران اسلامی را ندارند و مطمئن هستند هر نوع اقدام جسارت‌آمیز و غیرعقلانی آن‌ها با پاسخی پشیمان‌کننده مواجه خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: شرایط امروز منطقه به صورت فزاینده‌ای رو به آشوب و بحران‌های جدی است و دلیل اصلی این بحران‌ها، حضور و مداخله نیرو‌ها یا بازیگران منطقه‌ای و فرامنطقه است که با حمایت‌های آشکار و پنهان از جریان‌های تروریستی نه تنها تهدیدبرای منطقه بلکه تهدید جدی برای کل دنیا محسوب می‌شوند و در این مسیر آنچه که برای ما همواره مهم بوده، هست و خواهد بود، قرارداشتن در موضع بازدارندگی موثر برای مقابله بااینگونه تهدیدات است.

وی افزود: نیروهای مسلح ما برای مقابله با تهدیدات احتمالی دشمنان، با رصد راهبردی تحولات منطقه‌ای و الزاماتی که تامین کننده امنیت ملی کشور است، هرروز با افزایش توانمندی و تجهیز کردن خود به سلاح‌های موثر در عرصه‌های مقابله، بر توان و قابلیت خودشان می‌افزایند.

وزیر دفاع گفت: امروز دنیا براین باوراست که جمهوری اسلامی ایران عامل ثبات، امنیت و نظم منطقه و تاثیرگذار در وضعیت امنیت جهانی است.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران هیچ چشم طمعی به هیچ جغرافیا و مرزی ندارد بلکه این اصالت تاریخی را برای خودش قائل است که ضمن تلاش برای استقرار ثبات و امنیت، با عوامل ناامن کننده، در هرجایی که باشد، به خصوص آنجایی که نظام سلطه خودش را در قالب آن‌ها به عرصه می‌آورد، مقابله کند.

وزیر دفاع تصریح کرد: ان‌شاالله فرماندهان و رزمندگان شجاع نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران با در اختیار گرفتن این تجهیزات جدید وبا حضور قدرتمندانه خود در تثبیت و حفظ امنیت و ثبات فعالانه عمل می‌کنند و خواسته ملت و رهبری عزیز و ملت‌های منطقه که همواره خواستار ثبات و امنیت بودند؛ را محقق خواهند کرد.

وی در پایان این موفقیت بزرگ را به رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی، ملت بزرگوار، صنعت گران و همه دریادلان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تبریک گفت و برای آنان در انجام ماموریت‌های خطیری که برعهده دارند، آرزوی موفقیت و سربلندی کرد.

در ادامه امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز طی سخنانی با اشاره به ماموریت نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دفاع از مرزهای جمهوری اسلامی به ویژه مرزهای آبی، منابع و منافع نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در آب‌های تحت حاکمیت نظام و آب‌های آزاد دنیا گفت: برای انجام این ماموریت خطیر یعنی دفاع از مرزهای آبی و دفاع از منابع و منافع کشور، نیروی دریایی نیازمند داشتن تجهیزات مناسب است.

وی افزود: تجهیزاتی که می‌تواند در انجام این ماموریت ما را یاری دهد از الزامات نیروی دریایی راهبردی است. وجود ناوهای موشک انداز و ناوشکن‌هایی که بتواند به ویژه در آب‌های دوردست و در شرایط خاص اقیانوسی ماموریت انجام دهند. اما این ناوشکن‌ها و ناوهای موشک انداز و در سطح دیگر زیردریایی‌ها نیازمند داشتن تجهیزات خاص خودش است که بتوانند هر جایی که لازم باشد وارد عمل شوند.

وی با بیان این‌که «اژدر وموشک دو سلاح مهم و استراتژیک یگان‌های دریایی در سطح وزیردریا می‌باشد»؛ گفت: این اژدر و موشکی که مورد نیازمان است به لطف خدا و همت بزرگ برادران و صنعت گران عزیزمان در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تامین می‌شود و موشک‌هایی که ما امروز بهره برداری می‌کنیم موشک‌های بسیار خوب و مناسبی برای انجام ماموریت‌های مختلف چه ساحل به سمت دریا و چه سطح به سطح یعنی از روی یگان شناور به سمت اهداف دریا و یا از طریق زیردریایی‌ها می‌باشد.

سیاری تاکید کرد: به هرمیزان که توان موشکی ما بالا‌تر باشد، موشک‌های ما دقتش بیشتر باشد‌، بردش بالا‌تر باشد، قابلیت انعطافش زیاد‌تر باشد، سرجنگی آن بهتر باشد، حساسه‌هایش مناسب‌تر باشد قطعا توان موشکی ساحل به دریا و ناو‌ها و ناوشکن‌ها ی ما در عرصه دفاع از مرزهای آبی بیشتر و بهتر خواهد بود.

وی در پایان گفت: با وجود داشتن موشک‌های مناسبی که ما در اختیار داریم و موشک‌های جدیدی که از وزارت دفاع تحویل گرفته‌ایم، قطعا توان رزمیمان بالا خواهد رفت و با استفاده از این موشک هاو با ویژگی‌های خاصی که همانطور که وزیر محترم دفاع در ارتباط با توانمندی موشک عنوان فرمودند انشاالله قطعا ما می‌توانیم با اعتماد به نفس بیشتر و با قابلیت و توان رزمی بالا‌تر در هر جایی که لازم باشد برای دفاع از مرز‌ها، منابع و منافع کشور عملیات انجام دهیم.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
دشمنان اگر قصد تعرضی داشته باشند پشیمان خواهند شد