سرگرمی


2 دقیقه پیش

دانلود بازی اندروید

اندروید (از یونانی: به معنای مَرد، انسان، شبه آدم یا رُبات (آدم آهنی))، (به انگلیسی: Android) یک سیستم عامل همراه است که گوگل برای تلفن‌های همراه و تبلت‌ها عرضه می‌نماید و ...
2 دقیقه پیش

بازی اکشن-ماجرایی اسطوره های کوچک/ Pocket Legends

آخرین خبر/ Pocket Legends یکی از جذاب ترین بازی های آنلاین اکشن و سرگرم کننده برای سیستم عامل اندروید است. باید اشاره کرد که این بازی، اولین و بهترین بازی کمپانی MMO است که موفقیت ...



اهمیت رازداری بین اعضای خانواده


اهمیت رازداری بین اعضای خانوادهآرمان/ در رابطه با اهمیت رازداری و پنهان کردن عیوب افراد مطالب زیاد و گفته‌ها فراوان است. شاید کمتر کسی باشد که در مذمت رازدار نبودن و مسائلی از این قبیل نکاتی را نشنیده باشد و مطالبی نخوانده باشد.اما در همین رابطه نکته ای که به نظر مغفول مانده و یا کمتر به آن توجه شده افشای اسرار یا مشکلات خانواده، توسط خود اعضای خانواده است.معمولا این اتفاق در چند صورت رخ می‌دهد:
سادگی و کم تجربه بودن افراد
زوج‌های جوان در اوایل زندگی خانوادگی خود، ناخواسته و از روی غفلت یا ناپختگی مسائلی که مربوط به زندگی زناشویی، خلقیات و روحیات یکدیگر است را برای اقوام و دوستان نزدیک بازگو می‌کنند. این کار در وهله اول شاید مشکلی ایجاد نکند؛ اما با گذشت زمان و تغییر رابطه‌ها و دوستی‌های بیرونی ممکن است مشکل ساز شود و در آینده مورد طعنه و سرزنش قرار گیرند. برای مثال دختر یا پسری که تازه زندگی خانوادگی خود را در زیر یک سقف شروع کرده اند؛ ممکن از برخی کارها و رفتارهایشان برای هم جالب یا تعجب برانگیز باشد و تا قبل از این چون با یک نفر چنین نزدیک و صمیمی‌زندگی نکرده‌اند مسائلی برایشان جلب توجه کند و بیندیشند خوب است تجربیات خود را در اختیار دوستان دیگرشان که هنوز کانون گرم و عاشقانه زن و شوهری را نچشیده‌اند، قرار دهند و مسائل خصوصی زندگی خویش را برایشان بازگو کنند. غافل از اینکه دوستی‌های بیرونی ممکن است مانند خیلی از رابطه‌ها، ابدی و همیشگی نباشد و مشکلاتی سبب جدایی دوستان از یکدیگر شود. لذا همین جدایی‌ها خصوصا اگر خصومت هم ایجاد شده باشد می‌تواند زمینه ساز افشای اسرار خانوادگی برای گرفتن انتقام از فرد مقابل باشد و چه زندگی‌هایی که به خاطر رعایت نکردن همین مساله ساده دچار اختلال و طلاق نشده است!
اختلافات خانوادگی
زن و شوهری که در یک خانه با یکدیگر زندگی می‌کنند، به طور طبیعی ممکن است دچار اختلاف و عدم تفاهم در موضوع یا موضوعاتی گردند. تا اینجا مشکلی نیست و با کمی‌تدبیر و ازخودگذشتگی طرفین موضوع قابل حل است. اما گاهی زوجین برای درد دل، اختلافات خود را برای دیگران بازگو می‌کنند. این امر اگر بی جهت و بدون هدف و فقط به دلیل درد دل باشد نه گرفتن راهکار از یک مشاور، می‌تواند خطرناک و سبب افشای اسرار و مشکلات خانواده گردد.
کودکان و فرزندان
کودکان به جهت روحیه لطیف و بی غل و غش خود قدرت تمییز مسائل خانوادگی از غیرخانوادگی را ندارند و ممکن است هر حرفی را که در خانه می‌شنوند و یا هر عملی را که می‌بینند برای دیگران بازگو کنند. لذا وظیفه پدر و مادر است که ابتدا هر حرف یا هر عملی را جلوی کودکان خود نگویند و انجام ندهند. ثانیا در تربیت فرزندان خود در رابطه با راز دار بودن آموزش‌ها و تربیت‌های لازم را به کار برند.
افراد غریبه
در هر خانه ای بنا بر شرایط افراد غریبه ای رفت و آمد می‌کنند. مانند نظافت چی، تعمیر کار و سرویس کار و از این قبیل. اعضای خانه باید مراقب باشند و خیلی با این افراد صمیمی‌و گرم نشوند که اسرار خانوادگی خود را هم برای آنان بازگو کنند و سفره دلشان را بر ایشان باز کنند. آری همه مواردی که به اختصار گفته شد ممکن است در نگاه اول ساده به نظر آید. ولی رعایت نکردن همین نکات ساده سبب بروز مشکلات زیادی در کانون‌های گرم خانوادگی گردیده که خیلی از جدایی‌ها و اختلافات بنیادین را رقم زده است.



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: آرمان


ویدیو مرتبط :
اهمیت رازداری در ایمان- اسماعیل شفیعی سروستانی