فیلمساز مشهور هنگ کنگی به تهران می‌آید


سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر به دبیری رضا میرکریمی از اول تا ششم اردیبهشت ماه امسال در پردیس سینمایی چارسو برگزار می شود.

عصرایران - موفق‌ترین فیلمساز اهل هنگ کنگ مهمان جشنواره جهانی فیلم فجر است و یک کارگاه آموزشی برگزار می‌کند.

اندرو لاو (Andrew Lau) را می‌توان موفق‌ترین فیلمساز هنگ كنگى قلمداد كرد، لاو به دعوت جشنواره جهانی فیلم فجر به تهران می‌آید و علاوه بر برگزاری یک کارگاه در کاخ جشنواره، در دانشکده سینما و تئاتر و در جمع دانشجویان سخنرانی خواهد کرد.

لاو  فعالیت هنرى خود را در دهه ٨٠ میلادى با فیلمبردارى فیلم‌هاى كارگردانان مهمى نظیر وونگ كار وای شروع و سبك خاصى از فیلمبردارى را ابداع کرد. او جوایزى نظیر بهترین فیلمبردارى از جشنواره فیلم هنگ كنگ و اسب طلایی را دریافت کرده است.

در اوایل دهه ٩٠ اندرو وارد دنیای كارگردانى شد و موفق به خلق آثار موفق و مهمى نظیر سه گانه Infernal Affairs شد كه در سال ٢٠٠٦ مارتین اسكورسیزى آنرا در قالب فیلم Departed)) «رفتگان» بازسازى كرد و موفق به دریافت اسكار بهترین كارگردانى شد. اندرو لاو موفق به كسب جوایز بهترین كارگردانى از جشنواره فیلم هنگ كنگ، روبان آبى ژاپن ، اسب طلایی تایوان و... شده است. در كارنامه اندرو لاو ، كارگردانى ٤٥ فیلم ، تهیه كنندگى ٣٣ فیلم و فیلمبردارى بیش از ٥٠ فیلم دیده می‌شود.

سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر به دبیری رضا میرکریمی از اول تا ششم اردیبهشت ماه امسال در پردیس سینمایی چارسو برگزار می شود.


ویدیو مرتبط :
مردم ازاری به سبک هنگ کنگی