سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



توزیع 7 میلیارد تومان سرانه با اولویت مدارس مناطق مناطق محروم


به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش امروز در حاشیه امضای تفاهمنامه با کتابخانه ملی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مدرسه دارالفنون به موزه آموزش و پرورش تبدیل می‌شود و کتاب‌هایی با قدمت 120 سال در این مدرسه به نمایش گذاشته شده است.

وی در خصوص توزیع سرانه مدارس گفت: بنده طی روزهای اخیر مصاحبه‌ای را در این رابطه داشتم که به خوبی منعکس نشد. امسال بودجه آموزش و پرورش 24 هزار و 500 میلیارد تومان است که برای تعداد 12 میلیون دانش‌آموز در بخش دولتی هزینه می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: هزینه‌ای که دولت برای هر دانش‌آموز در بخش دولتی تقبل می‌کند به غیر از هزینه‌های سرمایه‌ای معادل 2 میلیون تومان است که این رقم موارد مختلفی از جمله پرداخت حقوق معلمان، تجهیز مدارس و به طور کل تمام هزینه‌های مدرسه را شامل می‌شود.

فانی بیان کرد: آموزش و پرورش طبق قانون از محل درآمد گاز سرانه 20 میلیاردی را در اختیار مدارس قرار خواهد داد که بخشی از این سرانه به مبلغ 7 میلیارد تومان با اولویت مناطق محروم توزیع شده است و برای ادامه توزیع سرانه در مدارس پیگیر هستیم. اگر مدرسه‌ای تاکنون سرانه دریافت نکرده در مراحل بعدی پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
احداث مدارس در مناطق محروم با هزینه خیرین