سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



اسکان بیش از40 هزار زائر پیاده شب گذشته در ایستگاه های بین راهی خراسان رضوی


محمد حسن واحدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : 62 هزار زائر پیاده تا شب گذشته برای شرکت در مراسم رحلت نبی مکرم اسلام (ص) و امام حسن مجتبی (ع) وارد مشهد الرضا (ع) شده اند.
وی گفت : این جمعیت در محل های اقامت پیش بینی شده اسکان داده شدند اما 40 هزار زائر پیاده در طول محورهای استان در ایستگاه های بین راهی با مشارکت خیران و راهداران و سایر گروه ها و دستگاه ها بصورت موقت اسکان یافتند.
وی اظهار کرد : جمعیت زائران پیاده در طول محورهای جاده ای استان طی امروز و فردا با اوج خود می رسد و طی این دو روز شاهد ترافیک زائر در محورهای ورودی به مشهد خواهیم بود.
امسال پیش بینی شده بین 250 تا 300 هزار زائر پیاده به مشهد الرضا (ع) وارد شوند.
وی ادامه داد : بر اساس آمارها تا شب گذشته یک میلیون و 600 هزار زائر به طرق مختلف بخشی پیاده و قسمتی با ناوگان هوایی ، ریلی و یا جاده ای و نیز جمعیتی هم با وسایل نقلیه شخصی به مشهد سفر کرده اند.
واحدی با بیان اینکه یکهزار امکانات اقامتی شهر شامل 350 هزار ظرفیت اسکان برای پذیرایی از زائران و مسافران آماده شده است ، افزود : 25 هزار نفر ظرفیت نیز برای شرایط اضطراری در شهر تدارک شده است.
وی عنوان کرد : برای زائران پیاده هم 100 هزار نفر فضای اسکان فراهم شده و مشکل خاصی برای اقامت زائران در مشهد وجود ندارد.
واحدی تاکید کرد : مراکز خدماتی شهر مشهد در حال خدمت دهی به زائران فعال هستند و در سطح شهر 400 ایستگاه صلواتی برای پذیرایی از زائران برپا شده است .
وی اظهار کرد : در اطراف حرم مطهر چند دستگاه نانوایی سیار مستقر شده و طرح نظارت بر عرضه مواد غذایی و خدمات شهری با حضور 200 بازرس و ناظر افتخاری با قوت و جدیت در حال انجام است.
معاون استاندار استاندار خراسان رضوی گفت : در اطراف حرم مطهر طرح ویژه ترافیکی نیز به اجرا درآمده تا شرایط رفت و آمد زائران و مجاوران به حرم مطهر تسهیل شود.
امسال برآورد می شود بالغ بر 3،5 میلیون زائر و مسافر طی روزهای آخر ماه صفر به مشهد الرضا (ع) وارد شوند.
1906/1211

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
پیاده روی اربعین-استاد تقوی-شبکه خراسان رضوی