سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



آغاز بیمه تاکسیرانان جدید/احتمال اجرا شدن کارت هوشمند سلامت از سال آینده


به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، تقی نوربخش در نشست خبری امروز خود ضمن اعلام حل مشکل بیمه تاکسیرانان گفت: تاکسیران‌های جدید می‌توانند از فردا برای برقراری بیمه تامین اجتماعی خود اقدام کنند.

وی ادامه داد: بیمه تاکسیران‌ها بر اساس تفاهم‌نامه‌ای از محل هدفمندی یارانه‌ها در دولت گذشته برقرار شده بود اما متاسفانه در دولت دهم تنها 10 درصد از حق بیمه آنها توسط دولت پرداخت شد. در سال 93 دولت یازدهم حق بیمه تاکسیران‌ها را پرداخت کرد اما در سال 94 با توجه به مشکلات در ارتباط با هدفمندی یارانه‌ها و چالش منابع، مبلغی در این خصوص پرداخت نشد.

نوربخش تصریح کرد: در مورد تاکسیران‌های جدید منابع برای بیمه شدن آنها باید تامین می‌شد که با پیگیری سازمان تامین اجتماعی اقدامات لازم صورت گرفت و آماده آغاز بیمه شدن افراد جدید هستیم.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی افزود: این پوشش بیمه‌ای دو خصوصیت دارد اول اینکه کسانی که تقاضای بیمه تامین اجتماعی دارند می‌توانند از امروز به شعب سازمان مراجعه کنند چرا که لیست اسامی و مشخصات آنها به شعبات داده شده است. دوم اینکه لیست‌ها از ماه بهمن سال 93 داده شده و چنانچه تاکیسران‌ها بخواهند از همان زمان تحت پوشش باشند خود می‌توانند حق بیمه این مدت را بدهند. تعداد تاکسیران‌های جدید برای بیمه شدن محدودیتی ندارد اما در دوره جدید پیش‌بینی می‌شود 15 هزار نفر به این افراد افزوده شوند و در حال حاضر یک میلیون راننده درون و برون‌شهری تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

وی خاطر نشان کرد: حق بیمه این افراد 33.5 درصد از طرف دولت و 13.5 درصد خود فرد است و در آینده با توجه به تغییر حدود دستمزد ممکن است این ارقام کمی تفاوت کند. پس از تصویب قانون برای تاکسیرانان، صیادان، قالیبافان و اصناف کم‌درآمد در دولت‌ گذشته در طول 3 سال از دولت نهم تنها 200 میلیارد تومان حق بیمه از طرف دولت به سازمان تامین اجتماعی پرداخت شد اما در طول یک سال گذشته دولت یازدهم 670 میلیارد تومان پرداخت داشته است که مسیر بدهی‌ها علیرغم مشکلات هدفمندی یارانه‌ها اهتمام دولت را در این زمینه نشان می‌دهد.

نوربخش همچنین به بیمه کارگران ساختمانی اشاره کرد و افزود: در سال 94، 250 هزار کارگر ساختمانی جدید تحت پوشش تامین اجتماعی قرار گرفتند که تعداد آنها در حال حاضر یک میلیون و 100 هزار نفر است.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی همچنین در خصوص کارت هوشمند سلامت و فراگیر شدن نسخه الکترونیک نیز گفت: این اقدام در شهر یزد به صورت پایلوت آغاز شد و پاسخ‌های مثبتی از آن گرفتیم. ضمن اینکه تلاش می‌کنیم نسخه الکترونیک در سال 95 برای کل کشور فراگیر شود.

وی همچنین از اختصاص 80 میلیارد تومان برای ارتقاء هتلینگ بیمارستان‌های تامین اجتماعی خبر داد و در خصوص پرداخت وام‌های 2 میلیون تومانی به بازنشستگان نیز گفت: مرحله اول این پرداخت‌ها با اعتبار 40 میلیارد تومانی در آبان سال جاری انجام شد و مرحله دوم نیز از بهمن‌ها آغاز می‌شود.

نوربخش در پاسخ به سوالی در خصوص کارت خرید کالا برای بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: تضمین پرداخت‌ها توسط سازمان انجام شده اما جزئیات این اقدام را باید از وزارت رفاه بپرسیم.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
احتمال بازنگری در لایحه بودجه سال آینده