سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



صحبت‌های جنجالی تیم کوک در رابطه با مایکروسافت؛ سرفیس‌بوک و فریب مردم


ipad-pro-tim-cook

تیم کوک بعد از استیو جابز سکان‌دار شرکت اپل است و تاکنون شاهد اظهارات عجیب او در موضوعات مختلف مخصوصا مایکروسافت بوده‌ایم. او چند سال پیش سرفیس مایکروسافت را به ترکیبی از یخچال و تستر تشبیه و آن را نامطلوب ارزیابی کرد. اکنون شاهد سخن عجیب دیگری از مدیرعامل کوپرتینویی‌ها هستیم که سر و صدای زیادی به پا کرده است.

با ترنجی همراه باشید…

تیم کوک به هیچ‌وجه سرفیس را دوست ندارد. او در گذشته با اولین نسل سرفیس مخالفت کرده بود و آن را یک بازنده توصیف کرده بود. سرفیس از نظر تیم کوک همانند یک یخچال – تستر است و مسلما ترکیب یک یخچال که کار آن نگهداری از مواد غذایی و سرد نگه داشتن آن‌هاست با یک تستر که کار آن گرم کردن نان است کاری خنده‌دار به‌نظر می‌رسد. سرفیس در اول شاید یک پروژه‌ی گنگ به‌نظر می‌آمد و عرضه‌ی یک تبلت ویندوزی با ویندوز RT و بدون نرم‌افزار‌های با فرمت Exe کار درستی نبود اما در یکی دو سال اخیر تولید تبلت‌های ویندوزی متداول شده است و شرکت‌های مختلفی همانند ایسوس و دل به جرگه‌ی تولیدکنندگان این نوع از تبلت‌ها ملحق شده‌اند.

tim cook

سرفیس 1 و 2 شاید از لحاظ فروش موفقیت زیادی را عاید اهالی ردموند نکردند اما مقدمه‌ی ساخت تبلت‌های هبریدی سرفیس پرو 2 تا 4 شدند. تبلت‌هایی که بسیاری از منتقدین را به‌زبان تحسین واداشت. اپل نیز دنباله رو کمپین مایکروسافت شد و آیپد پرو را ساخت. آیپدی که مامور به چالش کشیدن سرفیس است.

اما یک موضوع جدید موجب اظهارات تند تیم کوک شده است:

surface-book-front-back-100620178-orig

سرفیس بوک مایکروسافت

لپ‌تاپی ساخت مایکروسافت که بدون هیچ اغراقی یکی از بهترین لپ‌تاپ‌های اکوسیستم ویندوز است. لپ‌تاپی که براساس ادعای مایکروسافت یک گجت بسیار قدرتمند است و از لحاظ سرعت و گرافیک یک سر و گردن از مک‌ بوک پرو اپل بالاتر است. این لپ‌تاپ یک ویژگی منحصر به‌فرد دارد و آن ویژگی امکان جدا کردن صفحه نمایش و استفاده آن به عنوان یک تبلت است. امکاناتی که هر کسی را برای خرید این لپ‌تاپ وسوسه می‌کند.

تیم کوک متعقد است که آیپد پرو می‌تواند جانشین مناسبی برای کامپیوتر شخصی شما باشد. آیپد دارای یک صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت ساخت بسیار خوب است که می‌تواند در بعضی از امور شما را همراهی کند اما آیا آیپد می‌تواند مشتری را از خرید یک PC ٬ لپ‌تاپ یا یک مک‌بوک بازدارد؟ جواب آن را نمی‌توانیم دقیق بدهیم و باید دید که اپل از لحاظ نرم‌افزاری برای آیپد بزرگ جسه‌ی خود چه اندیشه‌ای دارد.

آیپد پرو همانند سرفیس‌پرو دارای یک قلم است و به گفته‌ی اپل این قلم در نوع خود بی‌نظیر است. قلمی که شاید اندکی با تفکرات استیو جابز مغایر باشد اما از مدت‌ها قبل وجود آن برای آیپد ها احساس می‌شد. مسلما نیاز موجب خلق یک محصول می‌کند و اپل با توجه به نیاز بازار دست به تولید آیپ پرو زده است.

ipad-pro-keyboard-hero

تیم کوک می‌گوید:

سرفیس‌بوک تبلتی است که تلاش بسیاری برای انجام کارهای اضافی می‌کند. این محصول تلاش می‌کند که هم نقش یک تبلت را ایفا کند و هم نقش یک کامپیوتر. اما هیچ‌گاه در این دو راه موفق نمی‌شود. این وسیله می‌تواند یک شکست خورده باشد.

باید در آینده دید که آیا تیم کوک روی عقاید خود پایبند می‌ماند یا خیر؟ آیا سرفیس بوک فکر و ذهن تیم‌ کوک را برای ساخت یک لپ‌تاپ همانند سرفیس بوک با صفحه‌نمایش جدا شونده قلقلک می‌دهد؟ آیا در آینده امکان همسان‌سازی iOS و OSX وجود دارد؟ سوالاتی که مطرح کردن آن‌ها نیز شاید مسخره به‌نظر برسد اما در دنیای تکنولوژی هیچ چیز بعید نیست.

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا با تیم‌ کوک موافق هستید یا مخالف؟

theverge

لینک کوتاه

Closeبرای امتیاز دهی به این مطلب، لطفا وارد شوید: برای ورود کلیک کنید


ویدیو مرتبط :
قلم جدید مایکروسافت؛ مخصوص سرفیس پرو 4 و سرفیس بوک