سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



ترکیه قصد ورود به عمق 18 کیلومتری خاک سوریه را دارد


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع خبری اعلام کردند که ترکیه به بهانه مبارزه با داعش و با حمایت هوایی آمریکا قصد ورود (و تجاوز) به خاک سوریه را دارد.

روزنامه فرامنطقه‌ای «القدس العربی» گزارش داد، آنکارا در چارچوب یک طرح نظامی قصد دارد وارد منطقه‌ای به عرض 8 و عمق 18 کیلومتر در داخل خاک سوریه شود.

طی ماه‌های گذشته نیز چندین بار این مسئله مطرح شده است.

به گزارش این روزنامه، مقامات ترک ادعا می‌کنند که این عملیات برای دور کردن خطر موشک‌های «کاتیوشا» داعش است که طی هفته‌های گذشته شهر مرزی «کلس» ترکیه را هدف قرار داده است.

بر اساس این طرح، ارتش ترکیه وظیفه دارد با خمپاره و موشک‌های هدایت‌ شونده مواضع داعش را در حد فاصل «اعزاز-جرابلس» واقع در مرز سوریه هدف قرار دهد.

جنگنده‌های آمریکا نیز نیروهای معارض موسوم به «میانه‌رو» را از نظر هوایی حمایت خواهند کرد تا به عناصر داعش حمله کنند.

گام نخست این طرح نفوذ به منطقه‌ای با عرض 8 و عمق 18 کیلومتر است.

ترکیه که حمایت آشکاری از عناصر تروریستی داعش دارد این بار ادعا می‌کند که عناصر این گروه تروریستی از این منطقه و از طریق موشک‌های کاتیوشا خاک این کشور را هدف قرار می‌دهند.

به گزارش القدس العربی، مشخص نیست که آیا این طرح در راستای توافقی بزرگتر میان آنکارا و واشنگتن است تا خواسته قدیمی ترکیه مبنی بر ایجاد منطقه امن در خاک سوریه عملی شود یا خیر.

در همین راستا، «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه سه‌شنبه گذشته اعلام کرد که آنکارا با واشنگتن توافق کرده است در ماه مه آینده موشک‌ اندازهای پیشرفته آمریکایی در مرزهای سوریه مستقر شده و از این طریق حملات داعش کنترل شود.

وی با این ادعا که امیدوارست مذاکرات میان ترکیه و آمریکا بر سر ایجاد منطقه امن در شمال سوریه به تصمیم‌های ملموس و واقعی بدل شود، مدعی شد که هدف آنکارا از این مسئله پاکسازی این نوار از وجود داعش است که طول آن به 98 کیلومتر می‌رسد.

انتهای پیام/ص


ویدیو مرتبط :
ورود ارتش ترکیه به خاک سوریه