سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



بره قوچ وحشی در میان گوسفندان عشایر تربت جام


جواد دامن پاك روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این بره دوماهه در منطقه شكارممنوع هریرود، از نواحی زیست محیطی مرزی این شهرستان، وارد گله عشایر بخش صالح آباد تربت جام شده بود.
وی گفت: بره قوچ وحشی اكنون در حال تیمار و نگهداری است كه با هماهنگی صورت گرفته با اداره كل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، در چند روز آینده به مركز پرورش و تكثیر قوچ و میش وحشی در كاشمر انتقال خواهد یافت.
وی اظهار كرد: منطقه مرزی هریرود از مناطق مستعد برای پرورش قوچ و میش وحشی است كه با توجه به همجواری با كشور افغانستان، جمعیت این گونه بین این منطقه و خاك افغانستان در آمد و شد است.
وی افزود: شهرستان تربت جام دارای دو منطقه حفاظت شده كلیلاق و بزد و نیز منطقه شكارممنوع هریررود است كه وسعت منطقه هریرود كه در 190 كیلومتری شرق مركز شهرستان واقع است، به 9100 هكتار می رسد.
تنها مركز پرورش و تكثیر قوچ و میش وحشی استان خراسان رضوی در شهرستان كاشمر فعالیت دارد.
شهرستان 270 هزار نفری تربت جام در فاصله 167 كیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.
5132/7494

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
قوچ جذاب در میان گله ی از گوسفندان بی نظیر