ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



کي‌روش از خيلي‌ از ايراني‌ها، ايراني‌تر است/ حد خودت را بدان آقاي مايلي‌کهن!


  X  

تاریخ خبر : جمعه 1394.08.15 - 08:11

کي‌روش ايراني‌تر از ما است/ حد خودت را بدان آقاي مايلي‌کهن!

تسنيم/ رئيس فدراسيون فوتبال معتقد است که سرمربي پرتغالي تيم ملي از خيلي‌هاي ديگر که ايراني هستند، ايراني‌تر است.
علي کفاشيان با رد اين مسئله که حاشيه‌هاي اخير فدراسيون فوتبال و تيم ملي و مصاحبه‌هاي عليرضا اسدي و کارلوس کي‌روش عليه يکديگر درگيري بوده است، گفت: فوتبال خانواده بزرگي دارد و فقط مختص يک قشر خاص نيست. اختلاف سليقه هم همه جا هست. مربيان يک خانواده هستند، داوران يک خانواده هستند و همه آنها در کنار هم خانواده بزرگ فوتبال را تشکيل مي‌دهند. به طور مثال شايد يکي قضاوت داوري را بپسندد و ديگري نپسندد.
وي ادامه داد: ما هم که بچه بوديم در خانواده با يکديگر دعوا مي‌کرديم. از قديم گفته‌اند که در خانواده اگر گوشت يکديگر را بخورند، اما استخوان هم را دور نمي‌ريزند. در خانواده فوتبال هم انتقاد بايد انجام شود و اختلاف سليقه هم وجود دارد، اما نبايد اين انتقادها به بيرون درز پيدا کند. يکسري هم به اين مسائل دامن مي‌زنند.
رئيس فدراسيون فوتبال که با محمد مايلي‌کهن در شبکه خبر حضور يافته بود، يادآور شد: مايلي‌کهن استاد من است و زماني با او در دفتر امور مشترک فدراسيون‌ها همکار بوديم. همان موقع هم برخي مي‌خواستند به مسائل دامن بزنند و بين ما دعوا راه بيندازند، اما اينطور نمي‌شد. وقتي چنين اتفاقاتي رخ مي‌دهد برخي تحمل کرده و برخي ديگر هم مصاحبه مي‌کنند. در حال حاضر هم مي‌گويم که برخي از برخوردهاي اخير جالب نبوده است.
کفاشيان اضافه کرد:‌ در فدراسيون فوتبال دو بخش داريم که اداري و اجرايي جداگانه هستند و بخش فني هم جداگانه از اين بخش‌هاست، اما اين دو بخش بايد با هم کار کنند. اين اختلاف‌ها نيز از زماني آغاز شد که اسدي به فدراسيون آمد و جلساتي با کي‌روش داشت و نظراتش را گفت. من همان موقع هم به کي‌روش گفتم که اينها نظر است و در کار او مانعي ايجاد نمي‌کند، چون مسئوليت تيم ملي با خود من است. نبي کمي نرم‌تر با مسائل برخورد مي‌کرد اما اسدي انتقادات‌هايش را اعلام مي‌کند.
وي با بيان اينکه تيم ملي در اولويت برنامه‌هاي فدراسيون فوتبال قرار دارد، اظهار داشت: بعضي مواقع مصاحبه‌هايي مي‌شود که چندان جالب نيست. در اين خصوص هم به سرمربي تيم ملي و هم به اسدي گفته‌ام که بايد از اين مسائل گذشت تا به تيم ملي ضربه نخورد.
کفاشيان که اجازه مصاحبه به کارلوس کي‌روش و اسدي را نداده بود تا بتوانند پاسخگوي مسائل باشند، در اين خصوص گفت: تيم ملي اردوي خود را آغاز کرده است و از کي‌روش خواسته‌ام تمرکزش را روي کار بگذارد و به مسائل فني بپردازد. بعد از بازي‌هاي تيم ملي وقت هست و هم کي‌روش و هم اسدي اين حق را دارند که صحبت کنند.
رئيس فدراسيون فوتبال در واکنش به انتقادهايي که محمد مايلي‌کهن به کارلوس کي‌روش انجام داد، خاطرنشان کرد: همين کي‌روش که مايلي‌کهن از او انتقاد مي‌کند، وقتي به ايران آمد تيم ملي ما چهارم و پنجم آسيا بود که ما با او به رتبه اول صعود کرديم و چند سال است در اين رتبه باقي مانديم. تمام خواسته‌هاي و اهدافي هم که داشتيم را با اين مربي به سرانجام رسانديم. بازيکنان شديداً به کي‌روش علاقه‌مند هستند و او توانسته تيم ملي را به جام جهاني ببرد. مردم هم از او راضي هستند و بعد از عملکردي که اين مربي داشت در هيئت رئيسه به اين نتيجه رسيديم که او را حفظ کنيم.
کفاشيان با اشاره به انتقادهايي که کارلوس کي‌روش از امکانات تيم ملي دارد، گفت: نبايد کتمان کرد که در حال حاضر شرايط خوبي داريم. کي‌روش مي‌گويد که زمين تمريني مناسب نداريم و اين درست است. چمن ما در سطح بالايي نيست، حقوق کادرفني عقب افتاده است و اين امکاناتي است که شايد ديگر کشورهاي همسطح ما خيلي راحت آن را تامين مي‌کنند، اما خوشبختانه ما با همين حداقل‌ها توانسته‌ايم نتايج خوبي بگيريم. بايد از تنش و حاشيه دور شويم و کمک کنيم که کارها به خوبي انجام شود.
وي با رد اين مسئله که پرونده‌اي از کارلوس کي‌روش و آل‌اشپورت در کميته اخلاق وجود داشته است، افزود: موارد ديگري در کميته اخلاق وجود داشت. اعضاي پيشين کميته اخلاق هم بعد از استعفايي که دادند و ما هم پذيرفتيم، بدون داشتن مسئوليتي برخي مسائل را عليه کي‌روش مطرح کردند و سرمربي تيم ملي فکر کرد مسائلي که مطرح شده، در کميته اخلاق پرونده شده است. من به او توضيح دادم که اصلاً پرونده‌اي در کميته اخلاق وجود ندارد و قرارداد او با آل‌اشپورت هم پيش من است.
رئيس فدراسيون فوتبال که با انتقادهايي از سوي مايلي‌کهن روبرو شده بود با بيان اينکه اين مربي هميشه مسائل را به صورت انتقادي مطرح مي‌کند، اظهار داشت: چيزي که براي ما ارزش داشت، رفتن تيم به جام جهاني بود که محقق شد. کي‌روش هميشه بهترين امکانات را براي تيم ملي و بازيکنان مي‌خواهد و از تيمش هم دفاع مي‌کند. اگر هم حرصي خورده است براي بازيکنان تيم ملي بوده و بايد به اين مسئله هم توجه کنيم در زمان او تيم ملي يک دست بوده است.
کفاشيان با اشاره به بيرون گذاشته شدن بازيکناني مانند مهدي رحمتي، هادي عقيلي و محمدرضا خلعتبري از تيم ملي افزود: اگر برخي بازيکنان هم بيرون گذاشته شدند، براي يکدست شدن تيم بوده، نه اينکه در تيم بخواهيم تک ستاره داشته باشيم. صحبت کردن درباره مسائل فني هم تخصص من نيست و تخصص من مديريت است، به همين دليل نمي‌توانم بگويم که فلان بازيکن در تيم ملي باشد يا نباشد.
وي در پاسخ به اين سؤال مايلي‌کهن که از نظر مقام در فدراسيون فوتبال عليرضا اسدي جايگاه بالاتري دارد يا کارلوس کي‌روش که سرمربي تيم ملي به خودش اجازه مي‌دهد به دبيرکل فدراسيون فوتبال توهين کند، گفت: هر کدام وظيفه‌اي را انجام مي‌دهند و هيچکدام بالاتر از ديگري نيست. اسدي هم چند ماه است که به فدراسيون فوتبال آمده و بايد با مسائلي که وجود دارد پيش بيايد و تاکنون هم تمام کارهايي که وظيفه‌اش بوده انجام داده و با تيم ملي همه نوع همکاري انجام داده است.
رئيس فدراسيون فوتبال با اشاره به دعواي بين کي‌روش و اسدي و اين مسئله که کدام يک شروع کننده دعوا بوده‌اند، خاطرنشان کرد: صحبت‌هايي شده و هر دو طرف پاسخ‌هايي داده‌اند. شروع کننده اين مسائل هم رسانه‌هايي بودند که هر دو طرف را تحريک مي‌کردند و يکسري هم مسائلي را به ميان کشيدند. ما يک خانواده هستيم که اسدي و کي‌روش هم بچه‌هاي خانواده هستند و بايد آنها را آشتي بدهيم. دنبال اين کار هم هستيم و حالا اگر کي‌روش هم حرفي زده است شايد از نظر روحي خوب نبوده، بيماري داشته يا مشکلاتي وجود داشته است.
کفاشيان با توجه به اينکه انتقادهاي مايلي‌کهن نسبت به کي‌روش ادامه داشت، تاکيد کرد: کي‌روش از ما ايراني‌تر است. ما اين مربي را به کار گرفتيم و نتايجي را که خواستيم، گرفته و مسائلي که نيازمان بوده را انجام داده است. ما هم از عملکرد سرمربي تيم ملي راضي بوديم و عملکرد تيم ملي در جام جهاني هم مورد ارزيابي فني قرار گرفته و مورد رضايت بوده است.
رئيس فدراسيون فوتبال گفت:‌ قرارداد کي‌روش را تمديد کرديم، در حالي که شايد برخي مخالف بودند يا گفتند مربي داخلي در تيم ملي بگذاريم. اکنون هم کي‌روش سرمربي تيم ملي است و تا زماني که باشد از او شديداً حمايت مي‌کنيم. در ارتباط با مصاحبه‌هاي اخير هم با او صحبت کرديم و برخورد داشتيم. اهانتي هم اگر شده باشد، مورد پسند ما نيست.
کفاشيان ادامه داد: کي‌روش از خيلي ايراني‌ها ايراني‌تر است و به تيم ملي تعصب دارد. کساني که مي‌گفتند ايراني هستيم، در جايي که به کار اصلي رسيده بوديم، کارشان را رها کردند، اما کي‌روش هميشه روي تيم ملي تعصب داشته است. بايد ببينيد در تيم ملي چه کار کرده که از سوي بازيکنان هم اينگونه حمايت مي‌شود.
رئيس فدراسيون فوتبال در واکنش به اين مسئله که چگونه به تيم ملي تعصب دارد که يک بازي ليگ را از نزديک نديده و تا به حال به شهرستان‌ها نرفته است، گفت: کي‌روش تخصص دارد و تا آنجايي که من ديده‌ام، حتي زماني که ليگ برگزار نمي‌شود به همراه کادرفني تيم ملي تمام بازي‌ها را آناليز کرده و مورد مطالعه قرار مي‌دهند. وقتي چنين مسائلي وجود دارد، ديگر نياز نيست بيايد و مقابل تلويزيون بازي را ببيند.
کفاشيان در پاسخ به سؤال مايلي‌کهن مبني بر اينکه پس يواخيم لو، سرمربي تيم ملي آلمان اشتباه مي‌کند که به انگليس مي‌رود تا بازي مسعوت اوزيل و لوکاس پودولسکي را از نزديک ببيند، اظهار داشت: من يواخيم لو را نمي‌شناسم! مثل کي‌روش که گفته بود اسدي را نمي‌شناسم! کي‌روش هم بازي‌ها را ديده و اين همه لژيونر خوب به تيم ملي آورده است.
"اگر کي‌روش را مردم مي‌خواهند پس يک نظرسنجي هم گذاشته شود تا ببينيد مردم رحمتي را مي‌خواهند يا نه. اين دروازه‌بان از سرمايه‌هاي فوتبال است. اگر فرزند شما اشتباهي کند، آيا سر او را مي‌بريد يا کاري مي‌کنيد به اشتباهش پي ببرد؟" رئيس فدراسيون فوتبال در واکنش به اين صحبت‌هاي مايلي‌کهن گفت: سر او را نمي‌برم، اما اجازه هم نمي‌دهم که بازي کند. البته بايد ببينم اشتباه او چه بوده است! بالاخره سليقه‌ها متفاوت است و وقتي صحبت از سرمايه مي‌کنيم بايد به همه سرمايه‌ها ميدان داد و تنها کسي که در اين خصوص محق است تا بازيکن براي تيم ملي انتخاب کند، سرمربي تيم ملي است.
وي که مقابل انتقادهاي مايلي‌کهن لبخند مي‌زد و با خنده به سؤالات پاسخ مي‌داد در ميان صحبت‌هاي خود به مديرفني تيم فوتبال اميد گفت: بهتر است کمي به اعصاب خود مسلط باشيد!
"مايلي‌کهن تا همين حالا که کلي براي تيم اميد به عنوان مديرفني زحمت کشيده است، نه قراردادي بسته و نه چيزي گرفته است". کفاشيان با بيان اين جمله خطاب به مايلي‌کهن گفت: شما هم جزو خانواده فوتبال هستيد، اما شمايي که ايراد مي‌گيريد و مي‌گوييد چرا کي‌روش عليه اسدي مصاحبه کرده است، خودتان چرا عليه خانواده‌اي که جزو آن هستيد مصاحبه کرديد؟ عليه نايب رئيس فدراسيون فوتبال و سرمربي تيم ملي مصاحبه کرديد و خودتان که به بقيه ايراد مي‌گيرد، ايراد خودتان را هم ببينيد. من به کي‌روش مي‌گويم مصاحبه نکند، او مي‌گويد پس به مايلي‌کهن هم بگوييد که مصاحبه نکند. شما حد و حدود خود را نمي‌دانيد.
پس از اين صحبت‌هاي کفاشيان، مايلي‌کهن اعلام کرد "چرا کي‌روش مي‌گويد اسدي را وزارت ورزش روي کار آورده و اگر اينطور است خود شما را چه کسي آورده است؟ " که رئيس فدراسيون فوتبال در پاسخ به اين مسئله گفت: اسدي را من به فدراسيون فوتبال آوردم، نه وزارت ورزش. من را هم مجمع فدراسيون فوتبال گذاشته است.
کفاشيان در واکنش به اين مسئله که خودش قبلاً گفته بود او اشتباهي و ناخواسته وارد فوتبال شده و به دستور علي‌آبادي در انتخابات شرکت کرد که در نهايت اتفاقات او را رئيس فدراسيون فوتبال کرد، اظهار داشت: چون من تنها کانديدا بودم، رئيس فدراسيون فوتبال شدم. آن زمان هم علي‌آبادي پيشنهاد داد که در انتخابات شرکت کنم و من هم پذيرفتم که بيايم.
رئيس فدراسيون فوتبال که از عملکرد فني کي‌روش حمايت مي‌کرد درباره اينکه چطور از رفتن به جام جهاني صجبت مي‌کند و اين در حالي است که تيم ملي قبلاً هم به جام جهاني رفته و نتايج به مراتب بهتري هم کسب کرده بود، گفت: در دوره ما صعود به جام جهاني اتفاق نيفتاده بود. ما اکنون مي‌خواهيم کاري کنيم که با کي‌روش هر دوره به جام جهاني برويم و نتايج اين مربي هم در جام جهاني قبلي مورد قبول بوده است. در دور بعدي جام جهاني هم ان شاالله به مرحله بعدي آن صعود خواهيم کرد.
وي درباره بند 13 قرارداد خاکپور و اعتراضي که به اين مسئله شده بود، خاطرنشان کرد: مصاحبه نکردن خاکپور اينگونه نبود که او مادام‌العمر نتواند صحبت کند. اين را با وکيل حقوقي اين مربي هم در ميان گذاشتيم و بحث ما اين بود که خاکپور اسرار تيم اميد را فاش نکند، وگرنه او مي‌تواند انتقاد کند و درباره هرکسي هم که مي‌خواهد صحبت کند.
کفاشيان درباره تيم فوتبال اميد و عملکرد اين تيم نيز گفت: عملکرد تيم اميد صد درصد مورد قبول بوده است. به حبيب کاشاني، کادرفني تيم اميد، مايلي‌کهن و خاکپور خسته نباشيد مي‌گويم. تيم اميد و کادرش خودشان يک فدراسيون مستقل هستند که کارها را پيش مي‌برند و مطمئناً اگر کار دست ما بود، به اين خوبي انجام نمي‌شد. ما هم اگر بتوانيم از گوشه و کنار حمايت مي‌کنيم. کاري که حبيب کاشاني کرده، در توان بنده نبود و شايد نمي‌توانستم يک چهارم اين کار را هم انجام دهم. درباره تيم اميد هم بايد بگويم ما با اين تيم دو هدف داريم و فقط نمي‌خواهيم به المپيک راه پيدا کنيم، بلکه مي‌خواهيم تيم ملي آينده‌مان را با اين تيم بسازيم.
رئيس فدراسيون فوتبال درباره اينکه آيا اشکالات قرارداد خاکپور اصلاح شد و اين مربي قراردادش را امضا کرده يا نه، اظهار داشت: هنوز قراردادي بسته نشده است. اين قرارداد دست ما بود که فرستاديم به امضا برسد، اما اشکالاتي به آن گرفته شد و اکنون هم در حال تنظيم دوباره است تا بعد از بازگشت تيم از اردوي امارات امضا شود. قول مي‌دهيم تا يک سال آينده اين کار را انجام دهيم!

نظر شما


ویدیو مرتبط :
خودت ببین خودت بگو خودت نظر بده