سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



مشارکت مردم درتحقق اقتصادمقاومتی سبب از بین رفتن مفاسداقتصادی می شود


به گزارش ایرنا، علی قنبرزمانی روز دوشنبه در نشست با اتاق اصناف و روسای اتحادیه های شهرستان فردیس، افزود: اگر مردم و اصناف خواهان جلوگیری از فروش کالای قاچاق، حمایت از تولیدکنندگان و جمع آوری دستفروشان توسط کارگزاران دولت هستند، باید با ما همکاری کنند، نه اینکه خود به عنوان عاملان فروش کالای بی کیفیت قاچاق، اجیرکردن دست فروشان برای فروش اجناس ته انبار و یا اجازه دادن به آنها برای پهن کردن بساط مقابل مغازه هایشان به نوعی با آنها همکاری کنند.
وی ادامه داد: مردم به طور مستقیم با واردکنندگان کالای قاچاق در ارتباط نیستند و اصناف واسطه عرضه و فروش محصولات وارداتی به مردم هستند.
وی حضور دستفروشان در فردیس را نتیجه همکاری کسبه ها و مغازه داران و تعاملات خاص برخی ادارات و نهادها با آنها دانست و گفت: چه کسی به دستفروشان برق می دهد و یا چه کسی اجازه پهن کردن بساط در معابر عمومی و اختلال در برهم زدن نظم و امنیت در جامعه را به آنها می دهد.
وی افزود: جمع آوری دستفروشان فردیس جز با همکاری دوسویه اصناف و دستگاه ها امکانپذیر نیست مردم و اصناف باید در صحنه باشند و با شهرداری و نیروی انتظامی همکاری کنند.
وی هدف از برگزاری این نشستها را فراهم کردن بستر مناسب برای اجرای قانون دانست و گفت: مشکلات اصناف با ادارات مالیات و دارایی، شهرداری ها و بهداشت پیگیری خواهد شد و همه دستگاه ها مکلفند در راستای اجرای قانون انجام وظیفه کنند.
وی در بخش دیگری از سخنانش از مسئولین اصناف و اتحادیه ها خواست تا ضمن تکریم ارباب رجوع به دردو دل آنها گوش کرده و در راستای قانون عمل کنند و مردم را توجیه نمایند و در رسیدگی به تخلفات نیز کوتاهی نکنند همچنین همه اصناف به ویژه صنوف پوشاک به رعایت حجاب اسلامی و چایخانه ها به رعایت شئونات اسلامی توجه ویژه داشته باشند.
وی با بیان این نکته که اصناف در شهرستان محور مباحث اقتصادی و نقش واسط بین تولید و نیازهای انسانی را برخوردار هستند از صنوف خواستند به مسائل کلان اقتصاد نگاهی ویژه داشته باشند.
وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بارها در سخنانشان بر امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز در جامعه ،تاکید داشته اند،افزود: قاچاق کالا و ارز و مبارزه با آن،یکی از پایه های اقتصاد مقاومتی محسوب می شود.
فرماندار فردیس ضمن اشاره به انتخابات پیش رو و نقش مهم اصناف در حضور و حماسه آفرینی مردم پای صندوق های رأی از نمایندگان اصناف خواست تا در نظم بخشی به جامعه کمک حال دولت باشند.
رئیس اتاق اصناف شهرستان فردیس در این نشست گفت: حدود 20 هزار واحد صنفی در شهرستان فردیس وجود دارد آمار غیررسمی از وجود بیش از 30 هزار واحد صنفی در شهرستان فردیس حکایت دارد که ساماندهی آنها با تشکیل اتاق اصناف و وجود 19 اتحادیه به زودی به طور کامل انجام خواهد شد.
محمد مهرور افزود: اتاق اصناف به عنوان حلقه ارتباطی اصناف و ادارات است که تسریع و تسهیل در امور اصناف تنها با تعامل و همکاری ادارات صورت می گیرد که امیدواریم مسئولان دستگاه ها همکاری بیشتری در این خصوص با اتاق اصناف داشته باشند.
وی همچنین با بیان اینکه اتاق اصناف فردیس هیچگونه حمایت مالی را از اتاق اصناف البرز دریافت نکرده گفت: قبل از استقلال اتحادیه های فردیس 20-25 درصد از درآمد اتحادیه های کرج مربوط به اصناف فردیس بوده بنابراین اتحادیه های فردیس از کرج سهمی دارند که اغلب آنها بدون هیچگونه حمایت مالی از اتحادیه های کرج و فقط با همت خود اعضاء شکل گرفته است.ک/3
7417/1535

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
سبب سازی و سبب سوزی خداوند درسهایی از قرآن