سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



دیدار علما با رئیس شورای صلح واتیکان/ آیت الله مکارم: سلام و تحیت ما را به جناب پاپ برسانید


دیدار علما با رئیس شورای صلح  واتیکان/ آیت الله مکارم: سلام و تحیت ما را به جناب پاپ برسانیدتسنیم/ مرجع تقلید شیعیان گفت: امیدواریم ارتباطات میان واتیکان و حوزه علمیه بیشتر شود و سلام و تحیت ما را نیز به جناب پاپ برسانید

آیت الله ناصر مکارم شیرازی که در دیدار با کاردینال ترکسون سخن می گفت، اظهار داشت: از دیدار شما در قم بسیار خوشحال هستیم و امیدواریم این دیدارها دریچه ای برای حل مشکلات جهان بشریت از سوی ادیان الهی باشد.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به مشکلات روزافزون جهان امروز، تصریح کرد: دنیای امروز با مشکلات زیادی در زمینه های مختلف روبروست و به اعتقاد من اگر ادیان با هم همکاری نزدیکی داشته باشند، می توانند راه حل‌هایی برای مقابله با این مشکلات پیدا کنند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم با اشاره به بازدید کاردینال توران از حوزه علمیه قم، تصریح کرد: چند سال قبل کاردینال توران از قم بازدید کرد و درباره حوزه علمیه قم تحقیقاتی کردند و برداشت ایشان از حوزه، مثبت بود. مدتی بعد نیز جناب پاپ از علمای مختلف خواستند که نظرشان را درباره جریانات تکفیری بیان کنند که ما نیز انزجار خود از این جریانات و آمادگی‌مان برای همکاری علیه آنها را اعلام کردیم که سبب تشکر پاپ شد.

وی خاطرنشان کرد: ارتباط ما با واتیکان، تازگی ندارد و یک سابقه تاریخی از ارتباط میان حوزه علمیه قم و واتیکان وجود دارد و ما برای تعمیق آن نیز آمادگی داریم. از سوی دیگر دو کنگره بزرگ در دو سال اخیر برای اتحاد علمای جهان اسلام علیه جریانات تکفیری در قم برگزار کردیم تا ریشه‌های اعتقادی این جریانات را بخشکانیم.

مرجع تقلید شیعیان با ابراز خوشحالی از تاسیس مرکزی در واتیکان برای توسعه صلح و عدالت، اظهار داشت: این پیام خوبی برای انسانیت است زیرا دنیای امروز 3 مشکل مهم دارد که ما و شما باید به طور مشترک برای حل آن تلاش کنیم که نخستین آنها، فاصله گرفتن از ادیان الهی و انکار ذات پاک خداوند است که سبب انجام اعمال ناصحیح در سایه آزادیهای نامشروع می‌شود.

آیت الله مکارم شیرازی، گروه‌های افراطی و تکفیری را دومین مشکل جهان دانست و گفت: این گروه‌ها آتشهایی به پا کرده اند که دامنه آنها سرتاسر دنیا را فرا خواهد گرفت و ادیان الهی باید با همکاری یکدیگر، با آنها مقابله کنند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم، بی بند و باری و بی اخلاقی در فضاهای مجازی را مشکل سوم بشریت دانست و افزود: مفاسد اخلاقی امروزه در فضاهای مجازی به شدت در حال گسترش هستند و نمی‌خواهیم و نمی‌توانیم جلوی فضای مجازی را بگیریم بلکه باید تا جایی که ممکن است، مردم را به اصلاح فرا بخوانیم تا جلوی گسترش فساد را در فضای مجازی بگیریم.

آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: ادیان الهی از معارف قوی الهی برخوردار هستند که با تکیه بر آنها می‌توانیم مانع گسترش بسیاری از مفاسد اخلاقی شویم.

وی افزود: باید عوامل بی عدالتی در دنیا بررسی شود و برای این کار، نشستهای مشترکی برگزار کنیم و راهکارهای خروج از بی عدالتی را بررسی کنیم و در این راه، اطلاع رسانی مستمر و قوی، حرف اول را می زند. واتیکان خوشبختانه به این مسئله توجه بسیار دارد. در جهان اسلام نیز رسانه های خوبی فعال هستند و نسبت به اطلاع رسانی قوی و مستمر اقدام می کنند.

مرجع تقلید شیعیان خاطرنشان کرد: امیدواریم این اولین سفر شما، با سفرهای دیگری نیز پیگیری شود و سلام و تحیت ما را به جناب پاپ برسانید.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه: پاپ اعظم با نفوذ کلمه خود دستور توقف حمایت کشورهای غربی از داعش را صادر کند

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: درخواست داریم پاپ اعظم با استفاده از نفوذ کلمه‌ خود به روسای کشورهای اروپایی امر کرده و دستور توقف حمایت کشورهای غربی و اروپایی از داعش را بدهد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت الله مرتضی مقتدایی عصر امروز در همایش نقش ادیان در تحقق عدالت و صلح از دیدگاه اسلام و مسیحیت با تشکر از کاردینال پیتر تورکسن به دلیل پذیرش دعوت حوزه علمیه اظهار داشت: جلسات خوبی با مدیریت حوزه داشتند و این سفر را قدمی مثبت برای برقراری ارتباط تنگاتنگ میان حوزه علمیه قم و واتیکان می‌بینیم.

امیدوارم روزی شاهد حضور پاپ در قم باشیم
رئیس شورای پاپی صلح و عدالت واتیکان گفت: سلام علمای حوزه قم را به پاپ می رسانم و امیدوارم روزی در قم، حضور پاپ را شاهد باشیم.

کاردینال ترکسون،که امشب در دیدار با آیت الله مکارم شیرازی سخن می گفت، اظهار داشت: از اینکه فرصتی را در اختیار ما قرار داشتید تا خدمت شما برسیم، خوشحال هستم و حامل دعای پاپ فرانسیس اعظم برای شما هستم.

رئیس شورای پاپی صلح و عدالت واتیکان افزود: پس از دیدار رئیس جمهور محترم ایران با پاپ، حرکت جدیدی در بین ادیان ایجاد شده است و امید برای ایجاد ارتباط بین قم و رم بیشتر شده است.

وی افزود: من مسئول تحقق صلح و عدالت در واتیکان هستم که به منزله وزارتخانه ای برای یک حکومت به شمار می رود. کار ما تحقق بخشیدن به ایمان در قلب مردم است و این علاوه بر نقش قلبی و دینی ایمان است. تلقی بشر به عنوان یک خانواده و اینکه ایمان به همه تعلق دارد، سبب گسترش معنویت و همزیستی بشریت با یکدیگر می شود.

کاردینال ترکسون تصریح کرد: فعالیتهای ما بسیار گسترده است و شامل زمینه های مختلف اقتصاد، سیاست، حقوق بشر و بحثهای اجتماعی می شود و چالش هایی را که بشر با آنها مواجه است، مانند فروش اعضای بدن، همجنسگرایی و راه اندازی حمام خون در کشورهای مختلف، موضوعات مبتلا به ما است.

وی خاطرنشان کرد: هنگامی که سفیر ایران به واتیکان آمد، ما را به حوزه برای آشنایی بیشتر با حوزه علمیه دعوت کرد، احساس کردم همصدا و همراهی پیدا کردیم و در جهان برای فعالیتهای خود، تنها نیستیم. این بار اولی است که وارد ایران می شوم و از قم و علمای حوزه دیدار می کنم. این دیدارها برای من به شدت تاثیرگذار بود و ما می توانیم این روابط را ادامه دهیم و سبب ارتباط موثر و پر بار بین این دو مرکز دینی باشیم.

رئیس شورای پاپی صلح و عدالت واتیکان تأکید کرد: من با شما موافقم که بزرگترین چالش ما، فقدان خداوند در زندگی هاست. ما باید عدالت بین خودمان و خداوند را برقرار کنیم و اگر به دنبال عدالت در زندگی بیرونی بشر هستیم، باید از خودمان شروع کنیم.ما به خداوند اعتقاد داریم و او را می پرستیم و احترام می گذاریم، از این رو باید به دیگر افراد بشر احترام بگذاریم زیرا بندگی خدا، سبب تکریم و احترام به بندگان اون می شود.

کاردینال ترکسون تصریح کرد: افراط گرایی این روزها توسط رسانه ها با اطلاعات غلطی که به خورد مردم می دهند، بیشتر سبب گسترش افراط گرایی می شود. من اهل کشور غنا هستم که در آفریقاست و به صلح و آرامش مشهور است. رایانه ها امروز ابزار دست داعش هستند و با تشویق مردم توسط آنها، جوانان اسلحه دست می گیرند و این در غنا اتفاق افتاد و از جوانان ما، طرفدارانی برای داعش پدید آوردند.

وی گفت: رسانه ها شمشیر دو لبه هستند و بدون وجود رایانه ها، امکان تحقیقات علمی وجود نداشت و در عین حال سبب ایجاد مشکلات بسیار شده اند.دزدی هویتها، از جمله خطراتی که رسانه ها پدید آورده اند و این کار را از راه فیلمها و اطلاعات نادرست انجام می دهند و تراژدی امروز بشر، استفاده از نعمت خدا علیه خودش است.

رئیس شورای پاپی صلح و عدالت واتیکان خاطرنشان کرد: ما باید خدا را در زندگی خومان پیدا کنیم و این سبب می شود تا اطراف خودمان را تغییر بدهیم. ما مسئولیتی به عهده داریم تا با همکاری دیگر ادیان، راه حل هایی برای مشکلات بشریت پیدا کنیم.

وی افزود: من از برگزاری دو کنفرانس علیه تکفیر شما تشکر می کنم و سلام شما را به پاپ می رسانم و امیدوارم روزی در این اتاق، حضور پاپ را شاهد باشیم و نیز من روزی دوباره به ایران برگردم.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید

منبع: تسنیم


ویدیو مرتبط :
دیدار رئیس جمهور تایوان از پاپ در واتیکان، باوجود اعتراض چین