نخستین واکنش ها به «غول بزرگ مهربان» ساخته اسپیلبرگ در کن


نخستین واکنش ها به «غول بزرگ مهربان» ساخته اسپیلبرگ در کنکافه سینما/ امروز غول بزرگ مهربان ساخته استیون اسپیلبرگ در بخش خارج از مسابقه جشنواره فیلم کن به نمایش درمی آید.
استیون اسپیلبرگ این بار به سراغ کتاب محبوب کودکان غول بزرگ مهربان اثر رولد دال رفته و با کمک جلوه های بصری این فانتزی را جان بخشیده است. مارک ریلانس نقش غول را در فیلم ایفا می کند. داستان درباره دختری به نام سوفی است که با غول بزرگ مهربانی آشنا و متوجه می شود بقیه غول ها بدجنسند و می خواهند کودکان انگلستان را بخورند...

سرویس سینمای جهان کافه سینما واکنش های اولیه منتقدانی که نقدهای خود را منتشر کرده اند، بازنشر می کند:
تیم گریرسون از اسکرین دیلی: «وقتی به فیلم فکر می کنید؛ استیون اسپیلبرگ و غول بزرگ مهربان در یک خط کاری قرار دارند: پرورش و ارایه رویاهای فرهنگی. در نتیجه غافلگیر کننده نیست که اقتباس این کارگردان ستایش شده از کتاب رولد دال لذت بخش است. غول بزرگ مهربان در مقایسه با ای تی بیشتر یک دستاورد تکنیکی است تا یک تجربه عاطفی پرو پیمان . غول بزرگ مهربان فیلمی خانوادگی بسیار مفرح و عاطفی است و نقش آفرینی پراحساس و اندوهبار مارک ریلانس در نقش غول بزرگ مهربان به شدت به فیلم کمک می کند. اما غول بزرگ مهربان یک شاهکار تمام و کمال نیست و به ما یادآوری می کند که استیون اسپیلبرگ در 69 سالگی می تواند دنیایی را خلق کند و وارد خاطره جمعی ما شود. به خصوص که عضو یک خانواده بودن نیاز ماست.»

منتقد سایت سینه-وو: «اسپیلبرگ رابطه نزدیکی با جشنواره فیلم کن دارد. او چند سال پیش ریاست هیات داوران را داشت و ایندیانا جونز و قلمرو جمجه بلورین(2008) افتتاحیه جشنواره بود. او امسال با اقتباسی از کتاب بسیار محبوب رولد دال غول بزرگ مهربان به کن برگشته است. فیلم از ان مدل فیلم های قدیمی کودکان است....غول بزرگ مهربان شاید نماینده ای برای خود اسپیلبرگ باشد؛ یک رویاساز که وقتی به سراغ فیلم های کودکانه ای او می رویم موضوع‌شان تسکین تنهایی کودکانه است.»





منبع: کافه سینما


ویدیو مرتبط :
غول اینقدی رو نگاه کن نمیتونه شلیک کنه... فقط هیکل بزرگ کرده..