سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تشکیل ایالت خودمختار کردستان یا «خودکشی سیاسی» کُردهای سوریه


«عیسی الضاهر»، تحلیلگر امور نظامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق، تاکید کرد: حتی مطرح کردن ایده تشکیل ایالت خودگردان کردستان هم برای کُردهای سوریه خودکشی سیاسی تلقی می‌شود، چون برخی طرف‌های منطقه‌ای و بین المللی برای تحقق اهداف خود تلاش دارند، با برگه کُردها بازی کنند.

به همین دلیل این تحلیلگر امور نظامی سوریه از کُردهای این کشور خواست، با شرایط پیش آمده هوشیارانه و آگاهانه تعامل و از سوق یافتن به گرایش‌های جداطلبانه اجتناب کنند.

الضاهر درباره کاهش نیروهای روسی در سوریه نیز گفت: این اقدام مسکو بازیگران بین المللی از جمله آمریکا را به شدت نگران کرده، چون اقدامی در راستای حمایت از روند سیاسی شمرده می‌شود و مطبوعات غربی ضمن توصیف این اقدام مسکو به اقدام پیشگیرانه، آن را تمجید کردند.

اما درباره تغییر موضع متحدان دمشق و انتشار اخباری مبنی بر عقب‌نشینی حزب الله از سوریه، وی گفت: این شایعاتی است که مطبوعات وابسته به شیوخ عرب حوزه خلیج فارس با هدف تحت الشعاع قرار دادن موفقیت‌ها و پیروزی‌های ارتش سوریه و حزب الله آنها را تحت الشعاع قرار می‌دهند، در حالی‌که غیر ممکن است، متحدان دمشق عرصه سرنوشت‌ساز سوریه را به حال خود رها کنند و از این میدان خارج شوند.

در عرصه میدانی سوریه و پیروزی‌هایی که در جبهه‌های عملیاتی ریف شرقی و شمالی حمص به دست آمده، الضاهر گفت: با توجه به سلاح‌های کیفی و پیشرفته‌ای که ارتش سوریه در اختیار دارد و تاکتیک‌های مناسبی که اتخاذ می‌کند، ظرف روزهای آینده باید شاهد آزادسازی منطقه «البیارات» در شرق و شهر «تدمر» باشیم.

انتهای پیام/

 


ویدیو مرتبط :
کردهای عراق خواهان تشکیل کشور مستقل کردستان شدند