سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



با خالق فیسبوک بیشتر آشنا شوید


مارک الیوت زاکربرگ (Mark Elliot Zuckerberg) روز ۱۴ مه ۱۹۸۴ در منطقه وایت پلینز، در شهر نیویورک آمریکا به دنیا آمد.

همشهری آنلاین/ مارک الیوت زاکربرگ (Mark Elliot Zuckerberg) روز ۱۴ مه ۱۹۸۴ در منطقه وایت پلینز، در شهر نیویورک آمریکا به دنیا آمد.

او وقتی دانشجوی دانشگاه هاروارد بود با کمک دانشجویان علوم کامپیوتر و به طور خاص با سه دانشجو به نام‌های اندرو مک‌کالم، داستین موسکویتز و کریس هاگز یک وب‌گاه به نام فیسبوک راه اندازی کرد. او در هاروارد ترک تحصیل کرد.

زاکربرگ اکنون به عنوان مدیر اجرایی شبکه اجتماعی فیسبوک فعالیت می‌کند. مجله فوربس در سال ۲۰۰۸ او را به عنوان جوانترین میلیاردر که ثروتش را شخصاً کسب کرده معرفی کرد و ثروت او را ۱٬۵ میلیارد دلار تخمین زد. وب‌گاه فوربس در سال ۲۰۱۵ دارایی‌های وی را ۶٬۹ میلیارد دلار اعلام کرده‌است.

زاکربرگ درسال ۲۰۱۰ از سوی مجله تایم به عنوان شخص سال تایم انتخاب شد.

در سال ۲۰۱۰ فیلمی با عنوان شبکهٔ اجتماعی به کارگردانی دیوید فینچر در مورد مارک زاکربرگ و فیسبوک ساخته شد. این فیلم که براساس کتاب میلیاردرهای تصادفی نوشتهٔ بن مزریک تهیه شده، به نحوهٔ شکل‌گیری و تأسیس فیسبوک و مسائل و کشمکش‌های پیرامون آن می‌پردازد.مارک زاکربرگ و شرکای نزدیک وی در تهیه و ساخت این فیلم همکاری نداشته‌اند.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
با خالق این ایده آشنا شوید...