تحصیل 40 هزار دانشجو در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد


رییس واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد با اشاره به فعالیت های واحد علوم و تحقیقات، اظهار داشت: این واحد دانشگاهی دارای بیش از 40هزار دانشجو و بیش از1000عضو هیات علمی است که 700نفر از آنها را اعضای هیأت علمی تمام وقت تشکیل می دهند.

به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، دکتر علی عباسپور رئیس واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد، در مراسم گرامی داشت روز دانشجو ، ضمن پاسداشت مقام شهدای 16 آذر، انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافع حرم، گفت:شهدای ایران اسلامی در طول تاریخ برای حفظ استقلال و امنیت این مرز و بوم جان خود را فدا کرده اند و امروز نیز در خارج از مرزهای کشور در حال دفاع از آرمان های انقلاب هستند.

رییس واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد با اشاره به وجود آزمایشگاه های مجهز و پیشرفته این واحد دانشگاهی ادامه داد: راه اندازی کتابخانه و مرکز اسناد دکتر حبیبی در واحد علوم و تحقیقات اقدامی منحصربه فرد در سطح منطقه است.

وی از تصویب و راه اندازی مرکز رشد واحد علوم و تحقیقات در آینده نزدیک برای تسهیل تاسیس و فعالیت شرکت های دانش بنیان خبر داد و تصریح کرد: امیداست، با راه اندازی این مراکز و شرکت ها گامی در مسیر نیل به اهداف مدنظر مقام معظم رهبری برای ارتباط موثر بین صنعت و دانشگاه برداشته شود.

رئیس واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد ادامه داد: عقد تفاهم نامه های متعدد در این واحد با صنایع، سازمان ها و بخش های مختلف کشور نظیر کشتی رانی، محیط زیست، انرژی اتمی و غیره در راستای گسترش ارتباطات دانشگاه با صنعت انجام شده است.

دکتر عباسپور با تاکید بر لزوم کاربردی شدن پایان نامه های دانشجویان برای حل معضلات کشور اظهار داشت: امید است واحد علوم و تحقیقات با توجه به امکانات و شاخص های موجود در این واحد دانشگاهی ، در آینده نزدیک به یک قطب علمی پیشرو در جهان تبدیل شود.

به گزارش روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات، دکتر عباسپور با اشاره به فعالیت های چشمگیر مراکز تحقیقاتی واحد علوم و تحقیقات از جمله مرکز فیزیک پلاسما، محیط زیست، صنایع غذایی و غیره افزود: هم اکنون این واحد دانشگاهی دارای 15مرکز تحقیقاتی و 10شرکت دانش بنیان است که به زودی فعال می شوند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
مستند نحوه واگذاری و تصرف زمین دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات قسمت 3 از 3