سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



رأی دیوان عدالت اداری در خصوص سوابق تحصیلی از طریق مجلس قابل تغییر است


عبدالرسول عمادی رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس در خصوص بحث این روزهای سوابق تحصیلی دانش‌آموزان، اظهار داشت: در این خصوص از مجلس شورای اسلامی استفساریه شده است، اما از طرفی دیوان عدالت اداری رأی قطعی در این خصوص دارد که فقط از طریق مجلس امکان تغییر آن وجود دارد.

وی افزود: شورای سنجش و پذیرش دانشجو اگر از آموزش و پرورش در خصوص برگزاری امتحانات نهایی برای سه سال دوره متوسطه درخواست کند، آموزش و پرورش این آمادگی را دارد.

عمادی با بیان اینکه سوابق تحصیلی تاکنون به صورت تدریجی دریافت می‌شد و امسال نیز سوابق مربوط به دوره پیش دانشگاهی را می‌خواهند، خاطرنشان کرد: قانون می‌گوید طی پنج سال باید 85 درصد ظرفیت دانشگاه‌ها از طریق سوابق تحصیلی پذیرش دانشجو داشته باشند و امسال هم سومین سال اجرای این قانون است.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: در صورت حل مشکل اجرای قانون فوق، برای سال جاری 25 درصد سوابق به صورت قطعی و 5 درصد به صورت مثبت برای حضور و نتیجه کنکور تأثیر خواهد داشت.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
آیین دادرسی دیوان عدالت اداری