سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



نگرانیم که انتخابات تحت تاثیر جریانات قدرت و ثروت قرار گیرد


به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدیان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در همایش « عزت ملی» اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: قبل از سخنان بنده دانشجویان در رابطه با علاقه به رهبر معظم انقلاب صحبت کردند که باید بگویم علاقه شما به مقام معظم رهبری یک طرفه نیست و علاقه معظم‌له به شما بیشتر است.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری همین امسال حداقل چهار بار از جوانان انقلابی یاد کرده‌اند و از کسانی که با عناوین نامناسب چون افراطی و تندرو از جوانان انقلابی یاد می‌کنند، گلایه کرده‌اند.

 رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها افزود: برخی‌ها اگر جوانان ما در جایی اشتباهی کرده باشند زود سعی دارند با آن جوانان انقلابی را بکوبند. البته اگر جوانان انقلابی تاثیرگزار و نقش آفرین نبودند این قدر به آنها تهمت نمی‌زدند. این نشان می‌دهد جوانان انقلابی قرص و محکم به وظایفشان عمل می‌کنند و عده‌ای از این نقش آفرینی آنها ناراحتند.

وی با بیان اینکه جوانان انقلابی در راستای اهداف نظام تلاش می‌کنند، تاکید کرد: احساس بنده این است که رهبر معظم انقلاب از جوانان انقلابی احساس رضایت کرده‌اند.

حجت‌الاسلام محمدیان خطاب به دانشجویان گفت: عده‌ای سعی می‌کنند با موج‌های رسانه‌ای دنیا را اداره کنند و نظام سلطه هم چهره بزک کرده خود را پشت این رسانه‌ها مخفی کرده تا جوانان فکر کنند دنیا دنیای آزادی است و فقط ما مزاحم دنیا بودیم و می‌گویند این مسئله هم با گفت‌وگو و مذاکره حل می‌شود.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه ورود آمریکا  به کشورهای عراق و افغانستان صدمات زیادی را به این کشورها زد، خاطرنشان کرد: برخی فکر می‌کنند خدا به وسیله آمریکا آزادی را فرستاده است. نباید یادمان برود که پشت پرده چه دست چندنی‌ای وجود دارد.

وی گفت: آمریکا همان روزی که برجام اجرا شد چند تحریم جدید اضافه کرد تا بگوید ما کم نمی‌آوریم. آنها مطمئنا در مواضع خود کوتاه نمی‌آیند.

حجت‌‌الاسلام محمدیان تاکید کرد: مگر مردم سوریه چه گناهی کرده‌اند که نزدیک به 5 سال است با آنها چنین برخوردی می‌شود. چند میلیون آنها را آواره کرده‌اند. مردم سوریه در این دو شهری که اخیرا آزاد شد 4 سال مبارزه کردند، حرف مردم سوریه فقط این است که می‌گویند نمی‌خواهیم برده و نوکر اسرائیل باشیم.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها اضافه کرد: متاسفانه قطب نمای قلب برخی رسانه‌ها و افراد در داخل فقط به سمت کاخ سفید می‌چرخد. تقصیری هم ندارند عشق دردی است که درمان ندارد و عشق آنها هم آمریکاست و همواره چهره آمریکا را بزک می‌کنند.

حجت‌الاسلام محمدیان گفت: برای عده‌ای استقلال معنا ندارد و می‌گویند کدام کشور می‌تواند روی پای خودش بایستد، دیگر دنیا دنیای ارتباطات است و استقلال معنی نمی‌دهد. شما با آثار آقای سریع‌القلم مراجعه کنید. اینها دارند چنین مسائلی را تئوریزه می‌کنند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها ادامه داد: مگر آن چند سالی که کشور ما دست پهلوی بود و امریکایی‌ها هر کاری دلشان می‌خواست کردند ما چه پیشرفتی کرده بودیم؟ همه می‌دانند که امروز با حضور نیروهای انقلابی پیشرفت ما قابل مقایسه با چند قرن گذشته نیست.

وی افزود: البته کمبود و مشکلات هم وجود دارد ولی برخی‌ها می‌خواهند بگویند نیروهای حزب‌اللهی دلیل این مشکلات و کمبودها هستند و این مسئله را هم دارند تئوریزه می‌کنند. اینجا یک نگاه راهبردی لازم است.

حجت‌الاسلام محمدیان یادآور شد: یک عده انقلاب مردم را هم زیر سوال می‌برند و می‌گویند مردم در آن زمان می‌دانستند یک چیزی مشکل دارد، ولی نمی‌دانستند چه چیزی می‌خواهند. چرا مردم نمی‌دانستند چه می‌خواهند. آنها واقعا می‌دانستند چه می‌خواهند. هنوزم هم خیلی از آن مردم زنده هستند می‌توانید از آنها بپرسید که چه چیزی می‌خواستند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: یک عده ماموریتشان این شده که چهره رژیم گذشته را تطهیر کنند. ما که از شبکه‌های « من و تو» و « بی بی سی» انتظار نداریم، آنها که وظیفه‌شان است فضای قبل انقلاب را گل و بلبل نشان دهند ولی یک عده در داخل آن دوره تاریک و سیاه را طوری برای جوانان ترسیم می‌کنند که انگار قبل از انقلاب در کشور هیچ مشکلی نبوده و حزب‌اللهی‌ها آمده‌اند آن دوران را از بین برده‌اند.

حجت‌الاسلام محمدیان ادامه داد: انتظار ما از دانشجویان پیشرو و انقلابی این است که برای آشنا کردن آنهایی که در دوران انقلاب نبوده‌اند با انقلاب تلاش کرده و هندسه انقلاب را برای آنها ترسیم کنند.

وی گفت: امروز خسته‌های انقلاب و آنهایی که گرفتار دنیای چرب و شیرین شدند و از مجموعه انقلاب خودشان را جدا کردند ناچارند منافع خود را تئوریزه کنند. باید مراقب باشیم.

حجت‌الاسلام محمدیان تصریح کرد: امروز جریان سلطه و گروهی که در داخل اهداف نظام سلطه را دنبال می‌کند از جریانهایی هستند که باید با آنها با نگاه تفکری و اندیشه‌ای روبرو شد و باید با منطق و استدلال به نسل جوان نشان دهید که این جریان‌ها در راستای منافع مردم و نظام قدم برنمی‌دارند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها افزود: کسانی که می‌گویند مردم از نظام و انقلاب خسته شده‌اند باید در روز 22 بهمن واقعیت را ببینند و حتما خواهند دید که مردم در این روز با چه شور و شوقی به خیابان‌ها خواهند آمد.

وی گفت: نباید ذره‌ای احساس کنید که شور، شوق و وفاداری مردم نسبت به انقلاب کم شده است. مردم در روز 22 بهمن این وفاداری را نشان خواهند داد. البته بعد از این روز مطمئنا برخی رسانه‌ها طوری عمل می‌کنند که انگار هیچ اتفاقی رخ نداده و دوباره از عشق به آمریکا می‌گویند.

حجت‌الاسلام محمدیان با اشاره به برگزاری انتخابات در روزهای آینده، تصریح کرد: از مجموعه‌های دانشجویی انقلابی انتظار می‌رود چشم بینای ملت در انتخابات باشند و به درستی اشکالات و ایرادات انتخابات را برای مردم بیان کنند.

وی گفت: ما نگرانیم که انتخابات ما تحت تاثیر جریانات قدرت و ثروت قرار گیرد. خیلی تلخ است گاهی به گوش می‌رسد که فلان کاندیدا چندین میلیارد هزینه کرده است. مسلما کسی نیست که پولی به یک کاندیدا بدهد و بعدا انتظاری نداشته باشد. ما که چنین فردی را سراغ نداریم. این هزینه‌هایی که برخی نامزدها می‌کنند واقعا چگونه جبران خواهد شد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: نباید فریب برخی جریانات سیاسی را خورد. این جریانات سیاسی بدون شناسنامه هستند و فردای انتخابات هیچ مسئولیتی را نمی‌پذیرند چون برای مجموعه‌های سیاسی ما شناسنامه‌ای وجود ندارد.

وی با بیان اینکه ما در ساختار سیاسی‌مان نیاز به بازنگری داریم، گفت: از مجموعه‌های دانشجویی انتظار می‌رود این مسائل را در دانشگاه‌ها به بحث بگذارند. متاسفانه خلاهایی در سیستم سیاسی ما وجود دارد. عده‌ای با موج سازی رای می‌آورند و بعد هم پاسخگو نیستند. دانشجویان انقلابی باید این‌ها را در دانشگاه تئوریزه کنند.

حجت‌الاسلام محمدیان در رابطه با مسئله برجام، تاکید کرد: 12 سال بود که ما با این میدان درگیر بودیم و امروز مذاکرات به نتیجه رسیده است که البته این موضوع برای ملت خیلی هزینه داشته است.

وی گفت: رئیس جمهور می‌گوید ما در مذاکرات دو گل خوردیم و سه گل زدیم. البته ممکن است داورها نظر دیگری داشته باشند. برجام حتما دستاوردهایی داشته ولی ما هم هزینه‌های بسیاری دادیم.

حجت‌الاسلام محمدیان با بیان اینکه حاشیه‌های برجام مهم‌تر از خود برجام است، اظهار داشت: درست است که با وجود برجام ممکن است بحث هسته‌ای ما چند سال به تاخیر بیافتد ولی بحث حاشیه‌های برجام خیلی مهم‌تر از خود برجام است که باید فراموش نشود.

وی افزود: عده‌ای بدنبال بهره‌برداری از برجام هستند و امروز هم بحث برجام داخلی را پیگیری می‌کنند و به دنبال عادی‌سازی روابط با آمریکا هستند بدون اینکه نظر عموم مردم و موقعیت کشور را در نظر بگیرند.

حجت‌الاسلام محمدیان گفت: معنی مذاکره داد و ستد است. آمریکا از ما انتظار دریافت پول ندارد البته به بازارهای ما طمع دارد ولی آنها بیشتر به دنبال این هستند که ما کوتاه بیائیم.

وی در پایان اظهار داشت: چطور آمریکا از آن سمت دنیا حق دارد به بهانه منافع ملی‌اش به خلیج فارس بیاید ولی اگر ما چند سرباز امریکایی را که به آبهای ما در خلیج فارس وارد شدند را دستگیر کنیم عده ای عصبانی می‌شوند که چرا در زمان اجرای برجام چنین کاری شده است. آیا ما باید به خاطر برجام بگذاریم آنها هر وقت که خواستند راحت به کشور ما وارد شوند؟

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
قدرت و ثروت